Utahovací momenty - hlava

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Petr.S14 » 28.07.2010, 12:32

Poraďte mi, jak a jakými momenty utáhnout hlavu s cometicem, tloušťka těsnění 1,2 mm
sériový těsnění se má utáhnout nejdřív na 39Nm, pak na 78 Nm, pak povolit, dotáhnout na 34Nm a pak na 44 Nm ale není to zbytečný u Cometicu?
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od MYSAK » 28.07.2010, 13:33

Ka to dotahoval jako v manualu a nakonec na 115 Nm ale uz v serii podle manualu mam ty momenty o dost vetsi nez ty

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Petr.S14 » 28.07.2010, 13:36

to je pochopitelný, když sr je celej hliník.. :o Jakmile budu vědět ty momenty, tak to půjdu složit :)
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
jsadik
user
Příspěvky: 599
Registrován: 08.04.2007, 00:55
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od jsadik » 28.07.2010, 14:53

No je to daný taky šteftama, pokud máš serie, neutahoval bych to víc než je v manuálu, pokud máš jiný, musí to u nich bejt napsaný.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od blázen » 28.07.2010, 15:42

u CA se dá jít na 120..pak se ten seriov šroub už kroutí.. ARP klidně 140-150Nm
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od saigone » 28.07.2010, 16:24

dvakrát to dotahovat a mezi tím povolit není zbytečný, líp si to sedne
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Petr.S14 » 28.07.2010, 16:52

i kovový?
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
Bobeš
user
Příspěvky: 1340
Registrován: 03.01.2008, 20:39
Bydliště: Plzen

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Bobeš » 05.08.2010, 21:02

kovovymu to nevadí,taky si sedá.... udělěj to tak,jestli máš origo šrouby tak bych dal 10-15 nm vavíc

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od kenivruh » 06.08.2010, 08:28

Ja sa len tolko opytam, preco podla vas treba dotahovat hlavu viac ako pise nissan?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Bobeš
user
Příspěvky: 1340
Registrován: 03.01.2008, 20:39
Bydliště: Plzen

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Bobeš » 06.08.2010, 21:40

Muj názor je že těsnění je přecejenom tvrdší než serie,proto by se mělo ho víc dotáhnout... na druhou stranu to je větší námaha pro srouby.... chce to kompromis...myslim že pár NM je asi optimál, asi by nevydržel 180nm to né... ale o něco víc než série jo....

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Petr.S14 » 07.08.2010, 09:54

Poradil jsem se s Heinim a udělal to na 39 a pak 81 a nechal to tak
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od vmille » 08.08.2010, 23:25

To asi nebude odbornik na motory. To ti ta hlava vzlitne. Poradne si precti manual.

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od Petr.S14 » 09.08.2010, 08:17

v manuálu o cometicu nic nepíšou..
tak mi poraď, jak to udělat aby to fungovalo tak jak má? někdo říkal, že kovový těsnění je zbytečný přetahovat a pak povolovat...
mám to teda povolit a pak utáhnout na 47Nm poslední moment?
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od blázen » 09.08.2010, 09:57

cometic bych dotahoval naprosto stejně jako serii s tím,že bych ho nakonec dotahnul vic.. a po dalších 1000km bych ho dotahnul znovu..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Utahovací momenty - hlava

Příspěvek od buky300zx » 11.08.2010, 13:35

Ja mam VG.Mam celomedenne tesnenia a origo skrutky.
Dotahujem cca o 15Nm viac a len na jeden krat,nikdy som ich uz potom nedotahoval a tlacim 2Bar,ale vela ludi su tu odbornici,takze si sprav svoj nazor.
Podla mna treba dotiahnut o trochu viac ako je v manuali,pretoze netlacis(aspon si myslim) seriu tlak a to kovove tesnenie sa ti urcite nepodda ako origo.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 hostů