motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od blázen » 09.11.2012, 16:53

rozhodně nárust s výkonu s kompresí není lineární.. skok třeba z 9:1 na 11,5:1 může být stejný asi jako ze 14:1 na 22:1 takže v tom nic převratnýho nevidím..ale nikdy jsem to nezkoumal.. pro klasický přeplnovaný motor je takový poměr jen naobtíž při ladění.

ten slovenský motor je hodně zajímavý. Jednou se dozvíme,jak vypadá uvnitř..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od jagy » 09.11.2012, 16:58

Urcite to neni u turba na obtiz. Bezny turbo motor ma uz ted 10:1, kdyz v minulosti to bylo 8-8.5:1. Mazda se SkyActiv ma tusim ve vyvoji turbo s 12:1. Je to pokrok...
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od blázen » 09.11.2012, 16:59

ale ne u 22:1
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Fil » 09.11.2012, 17:26

Podle indícijí co do světa pustil taboo a libor bych řekl, že tam jde o úplně jinou techniku ladění kdy se výsledná palivová mapa vůbec nepodobá té konvenční... Nevím, ale asi jde o to, při té kompresi tam vstříknout tak málo paliva, aby nedošlo k samovznícení kompresí a následně takto strašně chudou směs v pravou chvíli zažehnout... Ta pak stihne tak rychle shořet, skoro vybuchnout, že nestihne předat teplo do motoru a to přímo vyletí výfukem, když se k tomu přidá dobrý tvar spalováku, antidet štěrbiny, časování, překrytí ventilů, povlaky na pístu, válci, hlavě atd... a já nevím co ještě všechno, tak to asi pujde... Jestli se o nějakou teorii podělí kentoya?
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Bohuš
user
Příspěvky: 229
Registrován: 02.11.2011, 10:34

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Bohuš » 09.11.2012, 18:12

Taboo se po strasne dlouhe dobe dneska obevil na TF a napsal toto.
OK, ja k tomu neco malo napisu...
Snad se tim nikoho nedotknu,ale v
zadnem pripade se nejedna o
nejaky "motor ze Slovenska",
"Slovensky motor", etc., ale motor,
jehoz koncept byl vyvinut (a
patentovan) v USA uz v 90tych
letech. Nechci tady nic
rozmazavat, takze se jen zminim,
ze po seriich financnich a legalnich
podvodu, investicnich skandalu,
nekolika soudnich zalobach a
ztraty zazemi v USA utekl Alberto
Solaroli (vlastnik patentu tohoto
motoru) do Slovenska, ktere v
soucasne dobe pouziva k
zpenezeni sveho patentu. To ale
neznamena, ze tento motor byl
nejak "vynalezen" a poprve
postaven na Slovensku (mohu se
zminit, ze Solaroli se ho snazil
zpenezit uz pred nekolika lety
pomoci Fountain Powerboats
anebo Porsche zavodniho tymu v
USA), anebo ze by Slovensko melo
byt na nej hrde (protoze odtam v
zadnem pripade nepochazi).
Z osobniho pohledu, ja
nepokladam Solaroli, Krupa, Evans
a jim podobne za nejake "pionyry",
kteri nejak prispivaji k rozvoji
automobilove technologie a kterym
by se melo nejak fandit, ale
naopak za chamtive brzdy
zneuzivajici patentu k drzeni
automobilovy prumysl rukojmim za
ucelem vlastniho obohaceni.
Vpodstate nejde o to, co kdo
vyvine, ale o to, kdo si ten koncept
(i presto, ze vyvinuty nekym jinym,
anebo obecne znamy) prvni
privlastni a necha patentovat (a v
tomto pripade to byl Solaroli, ktery
na patentu tohoto motoru sedi uz
pres 12 let). Asi takhle: Ten motor
se mohl pouzivat v automobilech
uz nekdy pred 10 lety a sam
Solaroli nabidl jeho patent k
prodeji 37 prednim automobilkam
- za tak nehoraznou sumu (v
radach stovek milionu dollaru), ze
si ho proste nikdo dovolit koupit
nemuze. To ale neznamena, ze ten
motor nebyl postaven (a neni
nadale staven) mnoha jinymi
lidma, kteri o tom ale nemluvi...
Co se tyka samotneho principu
tohoto motoru, jedna se o adiabitic
system (ktery neni nicim novym
anebo prevratnym) za pomoci
vysoke komprese pistu, rychle
expanze ztlacene vstupni smese a
vysoke volumetricke ucinosti. Ten
concept je vseobecne kazdemu
znamy a kazdy si ten motor muze
postavit sam. Jen se o tom (z
legalnich duvodu) nesmi nikde
zminovat.

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Woyta » 09.11.2012, 19:28

U klasickeho motoru palivo vstriknete do sani a pak jde do prostoru valce. Tady se odrazi od valce, pistu a putuje ke svicce. Neni to moc efektivni.

U meritova motoru se palivo vstrikuje do predkomurky primo proti svicce. Protoze jde o velmi dobre rozptileni paliva, je ucinnost mnohem vetsi. Po zazehnuti smes putuje do valce. Motor nema skrtici klapku. Ridi se jen mnozstvim vstrikovaneho paliva a jsou to strasne male pomery.
Tenhle motor je od 70let vyvijen pro Ford.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Kentoya » 09.11.2012, 21:50

když se podíváte na můj podpis, je vám snad jasné že je to pravda, no už to vlastně v podpise není, ale bylo to tam rok, jde to až se statiskou kompresí 25/1 a s poměrem směsi 1/60, to jsou zatím mezní hodnoty, účinnost motoru končí zatím až u hranice 65% a jezdí jich už stovky, některé nejčastěji upravovaných motorů, jsou z coroly 4age a další je nissan co je v gtr, ten v gtrku má spotřebu pod 6 litrů a výkon nad 1000 kobyl a ta předkomůrka jak psal woyta není nutná, hlavní je práce motoru v mullerově režimu a před 20ti lety to už testovala honda, která dosáhla vynikajících výsledků, ale kvůli drahé licenci a velké přesnosti potřebné při výrobě (což by nebyl ten největší problém) se na to vybodli, a protože je tento systém patentován, tak jako celek ho nikdo nevyrábí, ale aby nissan snížil spotřebu a zvýšil účinnost, tak část tohoto systému, aniž by šel do těch vysokých kompresí, použil v jedné z posledních micer

základ je přesně promísená směs a co nejkratší pobyt výfukových plynů v bloku, a k promísení se nepoužívá jen muller, ale také je velmi nápomocno zrcadlení ventilů
zatím optimální hodnoty jsou u komprese cca 1/20 až 1/22 a směs okolo 1/30
o přesnosti zapálení směsi se bavit nemusíme to je jasné
jo a kromě toho slováka co má tu licenci kterou ukradl, je duchovní otec stále v americe a má svou firmu a je docela možné, že někdo na tomhle foru má od něj výrobek, který nebudu specifikovat, ale na 90% jsem si jistý že je i přímo na foru jinak v republice jich je pár, víc psát nebudu, jen že to je možné a já na to nemám peníze abych to postavil
snad stačí

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Fil » 09.11.2012, 22:01

Vždyť to tam máš pořád, jen jsem nevěděl, že to chceš stavět s atmosférické SR v automatu.

NA - Atmosféra
SR - Motor
AT - Automat

=

NASRAT :D


EDIT: Jistě že stačí, stejně to tady nikdo nebude stavět, šlo jen o to, že jsem věděl, že o tom něco víš, tak aby jsi se o to podělil a jsem rád, že jsi více méně potvrdil to co jsem si myslel... :wink:
Naposledy upravil(a) Fil dne 09.11.2012, 22:12, celkem upraveno 1 x.
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Kentoya » 09.11.2012, 22:09

blázen píše:rozhodně nárust s výkonu s kompresí není lineární.. skok třeba z 9:1 na 11,5:1 může být stejný asi jako ze 14:1 na 22:1 takže v tom nic převratnýho nevidím..ale nikdy jsem to nezkoumal.. pro klasický přeplnovaný motor je takový poměr jen naobtíž při ladění.

ten slovenský motor je hodně zajímavý. Jednou se dozvíme,jak vypadá uvnitř..
nesmysl

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Kentoya » 09.11.2012, 22:09

jagy píše:Urcite to neni u turba na obtiz. Bezny turbo motor ma uz ted 10:1, kdyz v minulosti to bylo 8-8.5:1. Mazda se SkyActiv ma tusim ve vyvoji turbo s 12:1. Je to pokrok...
turbo 12/1 mám i já a 10/1 jsem měl před 4mi lety

Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od sejkora » 09.11.2012, 22:28

Kentoya píše:
jagy píše:Urcite to neni u turba na obtiz. Bezny turbo motor ma uz ted 10:1, kdyz v minulosti to bylo 8-8.5:1. Mazda se SkyActiv ma tusim ve vyvoji turbo s 12:1. Je to pokrok...
turbo 12/1 mám i já a 10/1 jsem měl před 4mi lety
tam asi myslel, do seriove vyroby ne?
Bez auta...

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od Kentoya » 09.11.2012, 22:29

jo a v čr už jeden jezdí se statickou kompresí 16/1, a menší spotřebou, jen pro zajímavost, ale taky nejsou u tohoto týmu peníze na dokončení, ale staví momentálně 20/1

Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od jagy » 09.11.2012, 22:43

sejkora píše:tam asi myslel, do seriove vyroby ne?
Presne tak, seriova vyroba.

napr. 90. leta prumerne 8.5:1 kompres, milenium 10:1 kompres a ted zacinaji 12:1... proto jsem zminoval ten pokrok a celkove me to zajima prave z hlediska upravy nasich, puvodnich, starsich motoru. Udelat z nich efektivnejsi a uspornejsi motory.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od mara_m » 09.11.2012, 22:45

Kentoya píše:jo a v čr už jeden jezdí se statickou kompresí 16/1, a menší spotřebou, jen pro zajímavost, ale taky nejsou u tohoto týmu peníze na dokončení, ale staví momentálně 20/1
..
Naposledy upravil(a) mara_m dne 09.11.2012, 23:18, celkem upraveno 1 x.
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: motor-ktory-zmeni-svet-vyvijaju-na-slovensku

Příspěvek od jagy » 09.11.2012, 22:57

Odkaz?
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 90 hostů