Samosvor

otázky a odpovědi technického rázu
petafm2
user
Příspěvky: 179
Registrován: 24.02.2008, 21:08

Samosvor

Příspěvek od petafm2 » 21.03.2008, 21:24

Caute, jeste mam takovy mozna stupidni dotaz ale chci se jen ujistit o necem... u S13ky je samosvor, nemylim li se? - samosvor pro me znamena ze neni jako u otevreneho difer. kdy je mozne na zatizene kolo poslat nula procent vykonu a na odlehcene az 100... u samosvoru by mel byt vzdy minimalni vykon na zatizenem kole okolo 25procent a na kole s nizsi adhezi az 100 - je to tak? [nebo se pomer vykonu rozdeluje 75procent a 25procent - tohle neni schopny nikdo vysvetlit poradne... a klidne s prikladem na S13ku:]

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 22.03.2008, 08:53

nie na vsetkych s13 je samosvorny diferencial, vseobecne do roku 91 boli otvorene diferencialy, od 91 boli samosvorne. V tomto pripade sa jedna o lamelovy samosvor (LSD). Pomer rozdelenia vykonu je dany podla ucelu diferencialu, v tomto pripade sa jedna o "luxusny" diferencial pre bezne cestne pouzitie, jeho svornost nie je prilis velka a nastup skor plynuly a neskorsi. Kolko presne je svornost sa da tazko povedat, ale nie je to vela. V kazdom pripade vsak svoj ucel plni pomerne dobre, avsak na drift to nie je uplne najvhodnejsie, podobne ani na seriozne okruhove jazdenie...

nikdo si nevsimol ze som napisal p*covinu :-D , samozrejme nejedna sa o lamelovy diferencial, ale o viskozny,niekedy nerozmyslam... 8)
Naposledy upravil(a) raddy dne 24.03.2008, 16:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya » 23.03.2008, 10:23

mám jeden navíc za 4000 je tvůj

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 23.03.2008, 12:22

Já furt nevím jak to poznám co mám na autě :)
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Uživatelský avatar
Al3x
user
Příspěvky: 705
Registrován: 14.04.2006, 16:04
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Al3x » 23.03.2008, 12:29

když sundáš zadní kolo na straně řidiče tak jestli nemáš dif moc zasranej tak by tam měla být oranžová nálepka viscous lsd nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně
jinač mám taky jeden na prodej za 4000czk :wink:

Nismo
user
Příspěvky: 4
Registrován: 20.03.2008, 21:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nismo » 23.03.2008, 17:41

Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
To je snad u každého diferenciálu...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 23.03.2008, 18:06

Nismo píše: Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
jj a jeste je dobry k tomu myt kolegu kterej bude lezet pod autem a rekne ti....bacha uz to padá :-D
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Příspěvek od nomann » 23.03.2008, 21:47

Nismo píše:
Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
To je snad u každého diferenciálu...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
:roll:
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.03.2008, 10:02

obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).

LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 24.03.2008, 10:38

jj dikes ted už to snad poznám :)
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Příspěvek od Igor » 24.03.2008, 12:31

hej hosi mam taky dotaz pac ja mam s13,r.v1994 tak majitel mi rikal ze to ma elektronickej diferencial a ze tam musim hodit samosvor

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 24.03.2008, 12:34

elektronicky diferencial v 94 to ti dobre kaleraby nahovoril.... urcite mas samosvor ale viskozny...
Nissan 200SX S13 1990

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 24.03.2008, 13:14

ziadny elektronicky diff v s13, s14, s15 nebol, je to dobry kalerab. spytaj sa ho preco treba menit elektronicky za samosvorny, ved elektronicky je elektronicky :roll: a takisto sa ho opytaj nech ti vysvetli co to vlastne elektronicky diferencial je...

Uživatelský avatar
wori
user
Příspěvky: 611
Registrován: 29.04.2007, 17:40
Bydliště: ZH SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wori » 24.03.2008, 13:58

raddy píše:obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).

LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
Je to zvlastne, lebo ja ked mam auto na stlpovom zdvihaku tak ked potocim jednym kolesom tak druhe sa toci opacne, ked nastartujem a zaradim rychlost, tak sa tocia obe kolesa, a ked hodim gumu tak ostanu na asvalte dna pasy. Tiez by ma zaujimalo co tam vlastne mam. :roll:
Nisan 200 sx s13
Obrázek

Uživatelský avatar
Al3x
user
Příspěvky: 705
Registrován: 14.04.2006, 16:04
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Al3x » 24.03.2008, 14:07

Nismo píše:
Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
To je snad u každého diferenciálu...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
:laughing3:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů