Pevna zdvihatka

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 05.08.2008, 12:58

len pre lepsiu orientaciu, tento link dokaze urobit predstavu, aj ked je to sr20det, pozri si ake vacky pouzil a ake su max. otacky:
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... tcount=117

nejde mi o to, aby som niekoho presviedcal, len sa snazim naznacit pomer potrebne/debatovane max. otacky a ich nasledny vplyv na cenu a zivotnost motora. rad sa pozriem na ca18det motor urobeny tak perfektne, ze s gt2871r turbom nebude vykon klesat ani pri 8500ot a zaroven bude nejaky rozumny krut. moment dostupny uz okolo 4000ot, naozaj sa vela naucim uz len s pohladu na graf.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 05.08.2008, 13:00

kenivruh píše:
raddy píše:
kenivruh píše: Ked tam nahodis 10.25mm zdvih a nastavis si vacky podla gusta tak urcite vytocis s 2871R aj 8500 bez poklesu vykonu na konci. To ze mozes davat napr 1 bar od 3500 do 8000 asi nieje na zahodenie ak sa nechceme bavit len o 1.5 baru.
... nie je ziadne extra riesenie, pretoze posunies hore spodok a to vyrazne a si tam kde si bol predtym...
Tak to asi tazko si tam, kde predtym, ked posunies ten isty krutak vyssie.
nebavime sa nahodou o vyuzitelnom rozsahu otacok? tym ze posunies krutak vyssie, ho stratis v otackych nizsich, to mi mozes verit, je to kvoli vackam...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh » 05.08.2008, 13:01

raddy píše:len pre lepsiu orientaciu, tento link dokaze urobit predstavu, aj ked je to sr20det, pozri si ake vacky pouzil a ake su max. otacky:
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... tcount=117

nejde mi o to, aby som niekoho presviedcal, len sa snazim naznacit pomer potrebne/debatovane max. otacky a ich nasledny vplyv na cenu a zivotnost motora. rad sa pozriem na ca18det motor urobeny tak perfektne, ze s gt2871r turbom nebude vykon klesat ani pri 8500ot a zaroven bude nejaky rozumny krut. moment dostupny uz okolo 4000ot, naozaj sa vela naucim uz len s pohladu na graf.
Ale raddy, nikdy som netrvdil ze 2871R bude mat rozumny krutak od 4000. Prave na to som zacal ze s tymto turbom mas rozumny krutak od skoro 5000 a preto potrebujes tocit viac ako 7500 inak to turbo radsej predat.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh » 05.08.2008, 13:02

400 Nm od 4000-7000 alebo 400 Nm od 5000-8000 tak to radsej to druhe.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh » 05.08.2008, 13:04

Ako sa chova SRko to nebudeme porovnavat, je to uplne iny motor. SRko straca so seriovymi vackami dych este skor ako CA.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 05.08.2008, 13:05

hehe, my sa stale nechapeme, pozri si jeden z mojich prvych prispevkov v tejto teme.....gt2871r v prvom priklade ma 400Nm pri 4000ot, to je podla mna viac ako rozumny krut. moment. Aj keby to bolo len 350Nm, stale je to viac ako dost....takze o co ide? mame relativne male turbo, ktore nepotrebuje otacky aby dodalo slusny krutak, ani s narocnymi upravami nedokazeme zabranit poklesu vykonu od 7100ot ale stale potrebujeme tocit 8000???

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 05.08.2008, 13:06

kenivruh píše:400 Nm od 4000-7000 alebo 400 Nm od 5000-8000 tak to radsej to druhe.
ano a preco? rozsah vyuzitelnych otacok je rovnaky,aky je dovod pre druhe riesenie? ja osobne by som VZDY volil prvu moznost, nabeh krutaku o 1000ot neskor nie je ziadna vyhra s tak malym turbom, hlavne ked to nie je vobec nutne a druha vec su nutne upravy motora aby tam pri 8000 ten zelany krutak naozaj bol.
preco vsetky dostupne aplikacie s ca18det a gt2871r koncia na mx. 7500ot, aj to v pripade vyrazne upravenych motorov. So seriovymi vackami a gt2871r vykon klesa uz od 6500-6700ot....GT2871r na ca18det ma relativne velmi slusny nabeh, stale je to male turbo a pouziva sa preto, ze ma rychly nabeh a slusne maximum, okolo 400-420k bez nutnosti tocit viac ako cca 7000-7500ot.

tu je stra odkaz norrisovej s13, tocila dokonca "len" 8800ot, pozri na zoznam uprav
http://www.norrisdesigns.com/demo-s13.asp

jo a posledny argument, pozri tento odkaz, dobre pozri ake tam je turbo, ake su tam upravy a ako vyzera graf a ake su max. otacky. jedna sa pravdepodobne o najvykonejsiu s13 s ca18det v UK a jednu z najvykonejsich na svete....a toci (resp. max. vykon ma pri) 9000ot, vlastne nie, toci 8000ot, vlastne nie, toci len 7800....
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... stcount=31

konfiguracia
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... stcount=48

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od mrkevvzime » 05.08.2008, 13:45

co s tim chces jezdit, ze chces 8000?
ja osobne bych chtel maximum vykonu i kroutaku co nejdriv a co nejdyl, klidne by mi stacilo do 6500, pak at si to klidne klesa, na co tocit vic?

Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Peca » 05.08.2008, 14:12

Keni chce na masarykáči prohánět GT3ky, asi proto :)

Já také dávám přednost točivému momentu dostupnému od nižších otáček. Je to otázka použitelnosti. Výkon ve vysokých otáčkách se hodí pro závodní auta, ne do běžného provozu s 5 trackdays za rok. A když už vysoké točky, musí na to být ten motor dělaný. Např motory VTEC jsou kolem 8000rpm jako doma, u SXa mám už v 6500rpm pocit že mi motor vyskočí haubnou ven a naliská mi. Proč točit do vyšších otáček, když tam výkon už klesá? I mě jako skoro-laikovi je jasné, že vysoké točky = snížená životnost motoru.
Vezl jsem se v maratově CRXu....ten zátah mezi 8-12000rpm je nadpozemský, ale do té doby se až tak moc nedělo...a o tom to je :)
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 05.08.2008, 14:17

zhurba rovnaky vykon ako mala (adekvatne upravena) maratova crx v 12000ot dosiahne (adekvatne upravene) ca18det v 7800ot a zaroven bude 90% max. vykonu dostupne od 6500ot (570k) a 80% max. vykonu od 5500ot (500k), nehovori to za vsetko?

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Kentoya » 06.08.2008, 20:46

nebudu moc zasahovat, ale raději mám delší točky a krouták výše, za předpokladu že je jeho náběh plynulý, protože jestli že mám max krouták řekněme 400Nm v 5000 točkách, tak při 4000 točkách už budu mít 350Nm, a je podle mě lepší mít motor vysokootáčkový, a ten krouták podržet do 8000, než aby mi od 7000 padal a auto jako by přestalo zrychlovat

Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od marat » 10.08.2008, 19:28

Takže je to takhle (četl jsem několik správných postřehů,ale udělám raději resumé) :
Pokud chcete výkon do max 450hp s CA 18DET a gt2871R jsou opravdu pevné hydroštely zbytečnou investicí.
V této konfiguraci se dá dosáhnout tohoto výkonu i hluboko pod 8tis ot. a i tomu turbu už začne docházet dech.
Jedinou výhodu mají pro raply,kteří přepnou během závodění do rudého módu a pak se z datalogeru vysypou čísla jako 10tis ot. a to je důvod,proč se je snažím zákazníkům vnucovat. Jak tady někdo psal to CAčko ani nemá volumetrii na nějaké vysoké otáčky a pro víc jak 8k bych už volil jiný motor. Pokud chcete točit kolem 8k je to na zváženou (ale to už bude ten motor s větším turbem mít 500+hp), rozhodně třeba na sprint se to vyplatí.
Jinak můj motor má ten výkon při 8250ot a 1.8baru,na okruhu jsem Peco točil do 9tis a necelé 2 bary,což je něco lehce přes 600hp :wink: . Sice se mi párkrát stalo,že jsem spletl 4 a 2 vytočil to přes 12K,což by u hydroštelů bylo "poslední pomazání", ale omezovač mám na 9K.
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů

Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Peca » 10.08.2008, 21:18

OK sorry za dezinformace. Mám pocit že jsi říkal že točíš 11 nebo 12k, vím že tehdy mi to přislo strašně moc....asi jsem se přeslechl no :)
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart

Uživatelský avatar
marat
user
Příspěvky: 136
Registrován: 12.06.2006, 14:08

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od marat » 10.08.2008, 23:13

np :wink:
8x národní rekord ve sprintu na 1/4 míle 10.23s
konstrukce a stavba motorů

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 11.08.2008, 07:13

marat píše:Takže je to takhle (četl jsem několik správných postřehů,ale udělám raději resumé) :
Pokud chcete výkon do max 450hp s CA 18DET a gt2871R jsou opravdu pevné hydroštely zbytečnou investicí.
V této konfiguraci se dá dosáhnout tohoto výkonu i hluboko pod 8tis ot. a i tomu turbu už začne docházet dech.
Jedinou výhodu mají pro raply,kteří přepnou během závodění do rudého módu a pak se z datalogeru vysypou čísla jako 10tis ot. a to je důvod,proč se je snažím zákazníkům vnucovat. Jak tady někdo psal to CAčko ani nemá volumetrii na nějaké vysoké otáčky a pro víc jak 8k bych už volil jiný motor. Pokud chcete točit kolem 8k je to na zváženou (ale to už bude ten motor s větším turbem mít 500+hp ), rozhodně třeba na sprint se to vyplatí.
Jinak můj motor má ten výkon při 8250ot a 1.8baru,na okruhu jsem Peco točil do 9tis a necelé 2 bary,což je něco lehce přes 600hp :wink: . Sice se mi párkrát stalo,že jsem spletl 4 a 2 vytočil to přes 12K,což by u hydroštelů bylo "poslední pomazání", ale omezovač mám na 9K.
:scratch:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 hostů