spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
geegaladriel
user
Příspěvky: 217
Registrován: 21.09.2008, 01:49

spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od geegaladriel » 02.12.2011, 20:37

Rozmyslam ci je mozne spojit presne obrobeny blok a hlavu spolu bez tesnia priamo kov na kov. Blok a hlava sa obraba frezou, tzn. horizontalne sa tociacou hlavicou, ale pokial viem, tak brusenie je presnejsia metoda obraba niekto aj brusenim? Ak by niekto dokonale obrobil, pripadne este aj zasabroval stycne plochy a dosiahol by uplne minimalne moznyme tolerancie dalo by sa to spojit aby to vydrzalo? Napriklad housing parnych(neviem ci som sa dobre vyjadril) sa spaja bez tesnenia, sice ma hustejsie sruby, (teoreticky je mozne upravit hlavu a blok tak aby boli sruby hustejsie) no su tam tiez obrovske tlaky desiatky barov, a tiez je tepelne namahana. Ak to nie je mozne kvoli odlisnym materialom hlinik/liatina da sa to zrealizovat pri rovnakom materiali hlinik/hlinik , liatina/liatina?
Stretli ste sa uz niekto z niecim takym? Je to mozne ak ano aky je postup , ak to mozne nie je, tak preco?
Pytam sa len tak pre zaujimvost

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od Woyta » 02.12.2011, 23:21

Cim si mysis, ze se rovna hlava a blok? Horizontalni bruskou.
http://youtu.be/KhGu0dciwBo

Dej poradne ARP stefty, kovove tesneni a nevymyslej kraviny. :)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

geegaladriel
user
Příspěvky: 217
Registrován: 21.09.2008, 01:49

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od geegaladriel » 02.12.2011, 23:47

Woyta píše:Cim si mysis, ze se rovna hlava a blok? Horizontalni bruskou.
http://youtu.be/KhGu0dciwBo

Dej poradne ARP stefty, kovove tesneni a nevymyslej kraviny. :)
http://www.youtube.com/watch?v=MAfdq217 ... re=related
toto vyzera ako freza...ale sposob upravy je vedlajsia vec. Len ma to napadlo, tak sa pytam ci sa stym uz niekto stretol, ci je to zrealizovatelne, ak by to bolo mozne tak by motor vydrzal vacsie tlaky.

Mna to zaujima len ciste z teoretickeho hladiska urcite to nejdem robit na cacku...

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od blázen » 02.12.2011, 23:50

nejlepší těsnění je rovná plocha a žádný těsnění.. ale pod hlavu bych použil to,co franta nabízí.. a výšku hlavy bych držel na určitých mezích.
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od Woyta » 03.12.2011, 00:22

geegaladriel píše:
Woyta píše:Cim si mysis, ze se rovna hlava a blok? Horizontalni bruskou.
http://youtu.be/KhGu0dciwBo

Dej poradne ARP stefty, kovove tesneni a nevymyslej kraviny. :)
http://www.youtube.com/watch?v=MAfdq217 ... re=related
toto vyzera ako freza...ale sposob upravy je vedlajsia vec. Len ma to napadlo, tak sa pytam ci sa stym uz niekto stretol, ci je to zrealizovatelne, ak by to bolo mozne tak by motor vydrzal vacsie tlaky.

Mna to zaujima len ciste z teoretickeho hladiska urcite to nejdem robit na cacku...
A frezu mas kde? Ja tam vidim brusne kameny.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od Kentoya » 03.12.2011, 01:38

brousím hlavy, brousím bloky, a klidně si to udělej bez těsneění, až ti budou klepat písty o hlavu začni mlátit svojí hlavou o zed, už jsem to na tomhle foru psal dvakrát, že minimální výška těsnění na CA je potřeba 0,8mm, a i to že oboje brousím, stačí číst pozorně moje příspěvky a nemusíš se ptát na kraviny

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od mara_m » 03.12.2011, 13:20

Kentoya píše:brousím hlavy, brousím bloky, a klidně si to udělej bez těsneění, až ti budou klepat písty o hlavu začni mlátit svojí hlavou o zed, už jsem to na tomhle foru psal dvakrát, že minimální výška těsnění na CA je potřeba 0,8mm, a i to že oboje brousím, stačí číst pozorně moje příspěvky a nemusíš se ptát na kraviny


na soustruhu snizi pisty :D :D :D joke
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

geegaladriel
user
Příspěvky: 217
Registrován: 21.09.2008, 01:49

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od geegaladriel » 04.12.2011, 02:14

Kentoya píše:brousím hlavy, brousím bloky, a klidně si to udělej bez těsneění, až ti budou klepat písty o hlavu začni mlátit svojí hlavou o zed, už jsem to na tomhle foru psal dvakrát, že minimální výška těsnění na CA je potřeba 0,8mm, a i to že oboje brousím, stačí číst pozorně moje příspěvky a nemusíš se ptát na kraviny
Este raz pre ujasnenie. Ziadny motor nestavam, ked som predtym mal dole hlavu dal som nissan oem tesnenie, dodrzal som postup podla manualu, pouzil momentak... Urcite aj v buducnosti tesnenie pouzijem. Nepytal som sa na cacko konkretne, pytal som sa vseobecne ci niekdo sa uz stretol s motorom v hocakom automobile, ktory fungoval, bez tesnenia pod hlavou, ak nie ci je to mozne po dokonalom opracovani a upravach nezaujima ma akych drahych, zlozitych atd. Ani nahodou nejdem stavat motor bez tesnenia je to len taka diskusna otazka...

geegaladriel
user
Příspěvky: 217
Registrován: 21.09.2008, 01:49

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od geegaladriel » 04.12.2011, 02:20

A este sa ospravedlnujem za moju neznalost a pomylenie si brusenia s frezovanim, aj ked to bolo vedlajsie, chcel som tym len poukazat na nejaku inu dokonalejsiu formu opracovania...

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od adner » 04.12.2011, 14:14

problém je v tom,že v těsnění jsou různě veliké díry,které určují průtok vody jednotlivými kanály a tím rovnoměrné chlazení ve všech místech motoru..

Uživatelský avatar
SDRT
user
Příspěvky: 307
Registrován: 11.11.2007, 04:17
Bydliště: Michalovce Brisbane Australia

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od SDRT » 04.12.2011, 14:29

Viem ze pred par rokmi v Nemecku nieco podobne skusali a asi to aj pouzivaju niekde , ale pouzivali nejaku specialnu pastu / sealant ale asi sa to komercne nevyplati nakolko to musi byt kurevsky presne . Technicky by to asi nebol problem , to co pise kentoya je sice poravda u klacikeho motoru , ktory pocita uz pri stavbe ze tam to tesnenie bude ,kompresne tlaky a podobne , takze u klasickeho motora to asi mozne nebude.
DRIFT TEAM SLOVAKIA
COPIE JAPONSKYCH ZNACIEK A Mini znacky PRIVESKY ** Inteligent meters for sale :
Novy-Ken Nomura,Uras edition 1 na prodej. Novy D1 spec limited edition 1 na prodej. Blitz R-vit & R-fit dvojka na prodej. Greddy Intelligent infometer na prodej.
parts/accessories NA PREDAJ
http://stores.ebay.com.au/DRIFT-MEDIC-WHOLESALE
http://stores.ebay.com.au/MPM-IMPORTS

geegaladriel
user
Příspěvky: 217
Registrován: 21.09.2008, 01:49

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od geegaladriel » 06.12.2011, 04:30

adner píše:problém je v tom,že v těsnění jsou různě veliké díry,které určují průtok vody jednotlivými kanály a tím rovnoměrné chlazení ve všech místech motoru..
Dakujem za odpoved...

geegaladriel
user
Příspěvky: 217
Registrován: 21.09.2008, 01:49

Re: spojenie bloku s hlavou bez tesnenia

Příspěvek od geegaladriel » 06.12.2011, 04:31

SDRT píše:Viem ze pred par rokmi v Nemecku nieco podobne skusali a asi to aj pouzivaju niekde , ale pouzivali nejaku specialnu pastu / sealant ale asi sa to komercne nevyplati nakolko to musi byt kurevsky presne . Technicky by to asi nebol problem , to co pise kentoya je sice poravda u klacikeho motoru , ktory pocita uz pri stavbe ze tam to tesnenie bude ,kompresne tlaky a podobne , takze u klasickeho motora to asi mozne nebude.
Ak mas nejake linky, stranky atd posli, precital by som si.
Dik

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů