Vykon a Krutiaci moment
Vykon a Krutiaci moment
len sem pre info skopirujem prispevok z Clenov....
na jednom fore sa strhla debata CRX versus 200sx atd....s argumentami vykonu atd....nikdo tam ale nespomenul jednu podstatnu vec a takisto mozno niektory nevedia ako to vlastne s tym vykonom a krutakom je, tak tu to mate:
treba si uvedomi dve veci:
-vykon je len matematicka funkcia krutiaceho momentu. Motor nema ziadny vykon, ma len krutiaci moment....Velicina vykonu bola vymyslena za ucelom lahsieho porovnania motorov....
-uplne presne nie je dolezity krutiaci moment, ale PLOCHA pod krivkou krutiaceho momentu, t.j. v ako rozsahu otacok je krutiaci moment k dispozicii...
A prave to je najvacsia vyhoda turbo motorov oproti atmo motorom (samozrejme myslim bezne objemy, nie 4.6lV8), ze je plocha pod krivkou krut. momentu ovela vacsia....motor je pruznejsi v sirsom pasme otacok...
A uplne nakoniec este poznamka ku krutiacemu momentu vs vykon u preplnanych motorov: ak je vykon vysoky ale krutiaci moment pomerne nizky, ukazuje to na velky lag turba, bolest vsetkych extremne tunovanych motorov s velkym turbom, ktore zabera az vo vysokych otackach....
na jednom fore sa strhla debata CRX versus 200sx atd....s argumentami vykonu atd....nikdo tam ale nespomenul jednu podstatnu vec a takisto mozno niektory nevedia ako to vlastne s tym vykonom a krutakom je, tak tu to mate:
treba si uvedomi dve veci:
-vykon je len matematicka funkcia krutiaceho momentu. Motor nema ziadny vykon, ma len krutiaci moment....Velicina vykonu bola vymyslena za ucelom lahsieho porovnania motorov....
-uplne presne nie je dolezity krutiaci moment, ale PLOCHA pod krivkou krutiaceho momentu, t.j. v ako rozsahu otacok je krutiaci moment k dispozicii...
A prave to je najvacsia vyhoda turbo motorov oproti atmo motorom (samozrejme myslim bezne objemy, nie 4.6lV8), ze je plocha pod krivkou krut. momentu ovela vacsia....motor je pruznejsi v sirsom pasme otacok...
A uplne nakoniec este poznamka ku krutiacemu momentu vs vykon u preplnanych motorov: ak je vykon vysoky ale krutiaci moment pomerne nizky, ukazuje to na velky lag turba, bolest vsetkych extremne tunovanych motorov s velkym turbom, ktore zabera az vo vysokych otackach....
-
- user
- Příspěvky: 355
- Registrován: 16.01.2006, 19:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
-
- user
- Příspěvky: 355
- Registrován: 16.01.2006, 19:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Goodziller
- user
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 30.10.2005, 11:34
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
- Goodziller
- user
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 30.10.2005, 11:34
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
- Goodziller
- user
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 30.10.2005, 11:34
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
- Piettro
- user
- Příspěvky: 499
- Registrován: 27.12.2004, 21:52
- Bydliště: Teplice nad Bečvou (Bohumín)
- Kontaktovat uživatele:
Rekl bych, zalezi na situaci - borec muze vymenil lux treba za pivko a jen pokracovat v tom, co nedokoncil vecerGoodziller píše:Doufam, ze tento pracovni postup plati pouze pro zensky.....Piettro píše:u nas na Morave, je to standartni pracovni postupGoodziller píše: Nedokazu si predstavit, ze by me nekdo vyvoral a ja hnedka zacal luxovat......