japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Kentoya » 26.07.2011, 01:45

Igor píše:Mám technickou otázku,já jen že opravuju kamiony,tak by mě zajímalo proč si dáváš vpodstatě hliníkovej přítlačák,když hliník je jak známo materiál,který se při zahřátí a tlaku kroutí a když do toho přidáš nějakej krouťák s otáčkama,tak i štípe.....jestli máš v autě přes 300koní,tak bych určitě nevolil nic z takovýho materiálu....mluvím z vlastní zkušenosti,protože u Nás v práci se měnil na kamionu,kterej má 460koní(kroutící moment vám nepovim ten jsem zapomněl) taky nějakej spešl přítlačák se spojkou a za týden se tam dávala normální protože to nevydrželo obložení......jen si myslim,že při vysokým výkonu už nemá cenu dávat nic takhle odlehčenýho,protože si tím spíš uškodíš než pomůžeš.....určitě bych ti zkusil doporučit spojku,ale neodlehčenou(ikdyž podle doslechu máš prý hodně zkušeností,takže to víš sám) ;o)
a co když je ten materiál leteckej kovanej dural ?

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Fizzbiker » 26.07.2011, 09:50

psal sem to včera ale asi neodeslal

neco ve stylu ze psat o kovanym duralu že je to hlinik je jako psat o nejaky legovany uhlikaty oceli že je to železo... :lol:

to igor: chce to trochu proniknout do materialovyho inženýrství. :wink:
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Igor » 26.07.2011, 19:38

Dále jsem narazil na problém s přítlačným talířem -je to vcelku filigránský hliníkový odlitek,který se při velké síle přítlačné pružiny nezanedbatelně prohýbá a tím za jednak dosti znečitelňuje spínací bod spojky ale hlavně prodlužuje chod pedálu,takže u soustavy

Tohle má u přítlačáku,tak jsem to pobral podle toho co o tom napsal,ale jestli to je na rendovo 300kilo,nebo co to má který má přes 500koní(jen z doslechu-třeba to pravda je)tak to asi hliníkovej přítlačák nevydrží,když tam jsou jiný otáčky,potom když to přitlačí tak i vysoká teplota a tlak......o duralu toho moc nevím,ten posuzovat nemůžu protože jsem sním ještě nepracoval,pokud se tedy u hliníku mýlím,tak se omlouvám a nechám se poučit...
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....

Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Awatar » 26.07.2011, 21:58

Igor píše:Dále jsem narazil na problém s přítlačným talířem -je to vcelku filigránský hliníkový odlitek,který se při velké síle přítlačné pružiny nezanedbatelně prohýbá a tím za jednak dosti znečitelňuje spínací bod spojky ale hlavně prodlužuje chod pedálu,takže u soustavy

Tohle má u přítlačáku,tak jsem to pobral podle toho co o tom napsal,ale jestli to je na rendovo 300kilo,nebo co to má který má přes 500koní(jen z doslechu-třeba to pravda je)tak to asi hliníkovej přítlačák nevydrží,když tam jsou jiný otáčky,potom když to přitlačí tak i vysoká teplota a tlak......o duralu toho moc nevím,ten posuzovat nemůžu protože jsem sním ještě nepracoval,pokud se tedy u hliníku mýlím,tak se omlouvám a nechám se poučit...
Otáčky se s výkonem nemění. :lol: Je jedno jestli máš 170, 300 nebo 550 koní otáčky můžou zůstat stejný. Problémem neni ani tak výkon jako takový, ale spíš kroutící moment.
S15 - JDM

Uživatelský avatar
tomita
user
Příspěvky: 687
Registrován: 03.05.2006, 14:58
Bydliště: Praha/Mnichov
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od tomita » 26.07.2011, 22:05

Vykon neni nic jinyho, nez kroutici moment x otacky :wink:
Obrázek
S14a RB25

Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Awatar » 26.07.2011, 22:22

tomita píše:Vykon neni nic jinyho, nez kroutici moment x otacky :wink:
Ale podle nastavení motoru může mít nízkootáčkovej motor 1000Nm a 500koní (Audi Q7 V12 TDi), no a pak vysokootáčkovej motor může mít klidně i 560koní, ale jenom 480Nm (Lexus LFA). Proto sem psal, že problém není výkon jako takový, ale kroutící moment, i když jsou v přímé závislosti.
S15 - JDM

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Fizzbiker » 26.07.2011, 22:25

jeste dodam ze jedna vec je kroutici moment a druha průběh/rychlost jeho růstu.
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Igor » 26.07.2011, 22:34

Dobře,tak sem to napsal jinak než jsem myslel a tím jsem ze sebe udělal blbce :?
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od adner » 26.07.2011, 23:51

tady se na blbce nehraje,nikdo nikdy neví všechno...

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Woyta » 26.07.2011, 23:57

Srovnavas jabka a hrusky. Velka naftova V12 a kompaktni benzinova V10. Kdyz to zprevodujes na stejne otacky tak kroutak na kolech budes mit vetsi u LFA.
Tech 1000nm je hodnota snizena kvuli prevodovce. Vic nm proste nesnesou.

Kdyz kouknes na WTCC tak naftove motory meli povoleny vyssi plnici tlak aby se benzinum vykonove vyrovnaly. Vyhoda naftaku pri zavodech, je ze nemusis tak casto tankovat. Coz se projevi hlavne pri vytrvalostnich zavodech.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od Igor » 27.07.2011, 00:16

Srovnával jsem 6-ti válec Renault Premium 460DXI o obsahu tuším 8,5(jestli se nepletu) s 300zx :-D
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?

Příspěvek od blázen » 27.07.2011, 07:09

Trošku nesrovnatelný..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů