Pevna zdvihatka

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Pevna zdvihatka

Příspěvek od Mirek » 31.07.2008, 12:05

Uz se tady parkrat do tohoto tematu okrajove zasahlo, ael porad v tom nemam jasno. Co presne pro me znamena U RB prechod na pevna zvdihatka ventilu? Co ziskam, o co prijdu? Nekdo se tady jednou zminil ze pokud takovou prestavbu udelam, budu muset kazde 3tis km kontrolovat vule na ventilech. Duvod? Je prece hromada motoru co ma pevna zdvihatka v serii a tak castou kontrolu nevyzaduji. Prosim nekoho, kdo se o to zajimal nebo se v teto tematice orientuje, o vysvetleni. Diky
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy » 31.07.2008, 12:25

pri prechode na pevne zdvihatka potrebujes k nim urcene pruziny ventilov. pevne zdvihatka sa pouzivaju kvoli vackam s dlhym otvorenim/zdvihom a pri vysokych otackach motora, kde by sa pri hydraulickych zvihatkach prejavil efekt pumpovania a casovanie ventilov by nebolo presne.
cize z toho vyplyva, ze pevne zdvihatka je potrebne pouzit len vtedy, ked je to nutne, inak ti nic neprinesu.
Ich nevyhodou je ze potrebuju pravidelne nastavit vole, tych 3000km je plus minus spravny udaj. koniec koncov, je to len na tebe ako casto to budes robit, mozes to nechat az kym nezacnu klepat a nastavit ich potom, ale myslim ze moc dhsi interval to nebude...

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh » 31.07.2008, 13:33

Otazka do plena. Preco sa musia nastavovat tak casto?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Kentoya » 31.07.2008, 19:38

s tím nastavováním no asi tak, u škodovky jsem to dělal každých 10 000km a občas bylo potřeba sem tam nějaké doštelovat, ale bylo to řádově v pěti stovkách, viděl jsem hodně aut s pevnými zdvihy co na to majitelé srali po celou dobu životnosti a i po 100 000km tam byla třeba jen desetina větší vůle, hlavní rozdíl OHV a OHC, u OHC ten problém není tak strašný jako u OHV kde jsou ještě navíc tyčky, já si ted do dvoukila udělal pevná zdvihátka, která nepůjdou nikdy nastavit výška bude stále stejná a nastavil jsem si vůle broušením na sacích 0,2 a na výfukových 0,25, a uvidím po 5000 km, byla jen škoda že jsem některá zdvihátka musel ještě po zakalení snižovat až o desetinu a tudíž tam nebude ta úplně nejtvrší skořápka, nechám se překvapit a výsledek napíšu až auto rozjezdím, jinak nechal jsem kalit na 56 HRC

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš » 04.08.2008, 12:20

Jaký jsi použil materiál na tato zdvyhátka? napadají mě zrovna čtyři materiáli
klasickou stabilku 19312 dobře se kalí je velice tvrdá a málo se opotřebovává také je ze všech co píšu nejlevnější
nebo pružinovku 19452 (jak napovídá název je pružná není tak náchylná při rázech na praskání) obtížně se kalí protože povrch je oduhlíkován a pro měření tvrdosti se musí odbrousit
19642 ta se používá pro vysoká zatížení jako pro buchary takže rázově odolná a také se málo opotřebovává
a tuším 19663 se používá na lisování je pružná a vysoce odolná na praskliny (tu jsem použil pro stíhání o síle 250tun a drží :-) )
Samozřejmě se bavím o kalení celé součásti a ne jen o povrchové což si myslím že jsi udělal když se bojíš o tvrdost po odbroušení
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Mirek » 04.08.2008, 12:21

Idealni by byl hardox...drahej, ale tvrdej a oteruvzdornej
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš » 04.08.2008, 12:25

když zakalíš a přebroušís i stabilku tak je tvrdá a oteruvzdorná to záleží na struktuře povrchu a zakalení to se moc lišit nebude ale jde mi hlavně o rázovou odolnost, dělám zařízení co vykonají třeba milion ciklů měsíčně a i stabilka nejeví opotřebení
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Mirek » 04.08.2008, 12:26

dival jsi se na parametry hardoxu? tvrdost? delame z toho ramena na stahovaky, verim ze kdyby to slo nahradit oceli, udelali by sme to :) Je docela problem do toho vrtat, ale obrabet to jde...celokarbidem
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh » 04.08.2008, 12:28

No a hmotnost bude OK? Nebude to tazke?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš » 04.08.2008, 12:42

No tak Hardox je ocel je to jen konkrétní název nahradit ocel ocelí jistě jde záleží na použití :-)
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Mirek » 04.08.2008, 13:00

Vladislav Bureš píše:No tak Hardox je ocel je to jen konkrétní název nahradit ocel ocelí jistě jde záleží na použití :-)
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
Jasne ze je to ocel, spatne jsem se vyjadril...mel jsem na mysli Hardox vs dodatecne tepelne upravovana ocel.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš » 04.08.2008, 13:08

Mirek píše:
Vladislav Bureš píše:No tak Hardox je ocel je to jen konkrétní název nahradit ocel ocelí jistě jde záleží na použití :-)
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
Jasne ze je to ocel, spatne jsem se vyjadril...mel jsem na mysli Hardox vs dodatecne tepelne upravovana ocel.
Jasný :P no už jsem si našel převodní tabulku HB na HRC a pokud jsem to dobře pochopil tak Hardox 450 odpovídá když nebudu brát v potaz výrobí odchylku 47HRC a Hardox 500 odpovídá 52HRC. Hardox 400 odpovídá 43HRC přibližně ono když do toho vemu ještě výrovní npřesnost kterou uvádějí tak se to ještě pohle o cca 2HRC
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Mirek » 04.08.2008, 13:17

pouzivame tu 500, odpovida to tusim 56HRC cca dle tabulky. Pouzili jsme ji prave i na nase 1000 tunove valce jako terce s castecnou kulovou plochou na nataceni. Prave diky velice dobrym oteruvzdornym vlastnostem.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš » 04.08.2008, 13:24

http://en.wikipedia.org/wiki/Hardness_comparison vycházím z tohoto
500HB - 52HRC
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz

Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Kentoya » 04.08.2008, 21:10

použil jsem 19312, a samozřejmě prokalil celé, ale přece jen i při celkovém zakalení, je šlupka o něco tvrdší a odolnější proti otěru

co se váhy týká, jsou lehčí jako hydra, použil jsem z hyder obal, a tu část, která se opírá o ventil a udělal jen záslepky ze stabilky na druhou stranu (co je uvnitř hydra) a vnitřek této pohyblivé části uvnitř hydra je dutý

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů