Jízdní asistent

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 04.01.2011, 23:24

Vzhledem k tomu, že už ty detaily zapadly kdesi v OTčku, tak si tady založím svoje téma ohledně té mojí hračky.
Tady je přehled, co bych po tom jako že chtěl:
... Jinak můj model nebude mít otáčkoměr, ale bude mít toto:

tlak oleje
tlak vzduchu v sání
teplota motorového oleje
teplota převodového oleje (pro mě ATF, pro vás třeba v difecu, to je fuk)
napětí palubní sítě
stav paliva

To je to, co to má teď. Následují parkovací čidla - to bude volitelné, ale musí to být součástí Bc. No a pak tam bude něco ve stylu připomínače výměny oleje, svíček a co já vím, čeho všeho. To podle potřeby.

Zatím je to rozpracovaný na textovej LCD displej, ale do léta to bude překopaný na grafickej a asi bych to pak i nabídl k prodeji jako malou sérii.

Mimochodem ve finálním výrobku bych rád měl ještě GPS modul, takže by se s tím daly měřit sprinty, okruhy, výkonostní testy a podobně. Zatím se nechte překvapit, ale mám toho ještě dost připravenýho :)

Každopádně to bude modulární, takže ne každej bude muset mít komplet, ale jen třeba část bez parkovacích čidel. Případně bude možné něco dodělat navíc, protože tam bude i vstup z tachometru a otáčkoměru.
Současný stav vypadá tak, že mám základ funkční na textovém displeji a začínám si hrát s výpisy na displej grafický. Zrovna to učím češtinu :)
Obrázek
Ty čísla s ocáskama nejsou chyba, ale pomůcka, abych věděl, kam mám strčit který český znak.
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Woyta » 05.01.2011, 02:09

Videolog projektu tu chybi. :)

http://www.youtube.com/watch?v=FDyH1JcPung
Starsi videa v profilu.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 05.01.2011, 12:04

Myslím, že ani moc nechybí :)
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od adner » 06.01.2011, 22:02

hele člověče,když už ses do toho tak pustil,nechces rovnou sestrojit programovatelný dashboard?dejme tomu aspon 10 vstupů?(nebo 20) a možná by to stačilo i v textu,samo grafika by byla lepší,nejlépe oboje...já už do toho za poslední léta nutil vícero programátorů,něco by to i vydělalo ale po počátečním nadšení skutek utek,nikomu se nechce dělat.Já bych si od tebe klidně pět kusů vzal,ale nesmělo by to trvat moc dlouho...

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 06.01.2011, 23:22

Moc dlouho je co? Já to musím mít hotové do půlky května odhadem.
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od adner » 06.01.2011, 23:59

do května bych to možná vydržel,ale mluvím o zařízení typu Stack,Racelogic,AIM,Haltech dash atp prostě velký display,vlastní vstupy,čidla

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 07.01.2011, 17:50

tak ono to bude hodně podobný...
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od adner » 08.01.2011, 12:41

V tom případě se domluvíme.Pokud bys měl problémy s převodníkama a snímačema můžu poradit.Převodníky by měly být dost rychlé aby ta data byla opravdu v reálu a případně se dala logovat.Kdybys bys měl zájem pokecat o dalších možnostech zařízení,aby to mělo co nejvyšší užitnou hodnotu,klidně za tebou někam dorazím.

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Woyta » 08.01.2011, 13:48

Naucit to .gpx format pro logy by mohlo byt zajimave.
http://www.topografix.com/gpx.asp
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 08.01.2011, 14:55

adner píše:V tom případě se domluvíme.Pokud bys měl problémy s převodníkama a snímačema můžu poradit.Převodníky by měly být dost rychlé aby ta data byla opravdu v reálu a případně se dala logovat.Kdybys bys měl zájem pokecat o dalších možnostech zařízení,aby to mělo co nejvyšší užitnou hodnotu,klidně za tebou někam dorazím.
Ty konkrétní věci jsem nestudoval, ale napiš mi pls, co všecko se k tomu připojuje. Mám určitou představu, ale rád bych to věděl podrobně. Podle toho, co píšeš, tak se v tom vyznáš.

Rychlosti převodníků a počet snímačů by asi neměl být problém. Zas tolik jich není.
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od adner » 08.01.2011, 17:59

Pokud budeš chtít měřit pouze teploty tak je to jedno.Ale v okamžiku,kdy potřebuješ vědět co se děje ve spalovacím prostoru,začneš logovat otáčky,timing vstřiků,zapalování a knock sensor atd,začne to být dost důležité.Převodník má třeba 16 vstupů a data do procu posílá po sběrnici v multiplexu,takže mezi prvním a posledním je prodleva.Ta musí být co nejmenší abys byl schopen uskutečnit co největší počet měření za sekundu a data na sebe reálně navazovala-to je pak výsledná přesnost zařízení.Proto se k logování nedají použít třeba utility běžící po OBD.Přece jen procesy v motoru se dějí v jedné milisekundě a už tu je potřeba mnohokrát rozsekat aby z toho vyšel použitelný obraz.Tohle asi všechno chápeš,proto je lepší použít víc převodníků s míň vstupy anebo ty opravdu rychlé.Vstupů by mělo být aspoň 20,několik pro připojení teplotního snímače,stačí nastavit na dva druhy čidel,jedno vodní a jedno air,dejme tomu dvě na vodu ,čtyři olej a aspoň šest na vzduch.Potom dva K termočlánky na EGT,dva vstupy na widebandu-0-5 volt,jeden frekvenční na otáčky,jeden napětový na snímač zapalování,jeden na snímání vstřik pulsu a spoustu vstupů 0-5 v na připojení TPS,MAF,MAP a dalších zařízení.Bylo by výborné,kdyby to mělo WIFI abys mohl data přenášet do boxu za jízdy na okruhu.GPS se snímáním trati a laptimingem,a velmi důležitý G-sensor,podle kterého můžeš dokonale nastavit podvozek.Našly by se i další věci,ale už ted je to práce až nad hlavu,nevím,jestli se ti to bude zamlouvat.Ovšem byl bys první a pokud bys udržel cenu na rozumné výši,což se dá,můžeš si na tom založit živnost,beze srandy.Pokud vím,tak dash s vlastními progr. vstupy dělá akorát Stack ,ten není nic moc a občas se pokazí,a Motec.Ten je super ale nesmyslné cenové relace světové úrovně.Jinak spousta firem dělá jen dash se sběrnicí a k tomu musíš koupit převodníky s málo vstupy a čidla,takže jich je potřeba hodně zase za nesmysl.Ještě jsem zapoměl,je potřeba i nastavitelný shift control s výstupem na ledky

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 08.01.2011, 20:31

Zapřemýšlím nad tím. Každopádně se nabízí nakolikaprocesorový řešení. Ty něco takového máš? Docela bych si to chtěl prohlídnout ve skutečnosti. Nikdy jsem k tomu neměl přístup. Ale každopádně ty požadavky zní celkem reálně.

Jen Wifi je blbost, ale řešením by mohlo bejt Zigbee.


Kolik stojí třeba tenhle budík?
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od adner » 08.01.2011, 22:29

Zigbee neznám,odborníci na wifi mě ujistili že se slušnou anténou to má i slušný dosah,mě se to taky nezdálo ale moc zkušeností v otevřeném prostoru s ní nemám.Celý okruh signálem stejně nepokryješ,ale v podstatě stačí jen průjezd kolem boxů,poslat paket a nazdar...samozřejmě live je live...momentálně nic na ukázku nemám,Stacka jsem několikrát spravoval ale prolez net a pochopíš velmi rychle.Ideální by bylo velký display cca 7-9" s velkým rozlišením a aby sis mohl nakonfigurovat plochu podle vlastního uvážení,což je asi téměř nemožné,tak aby to pracovalo v nějakém grafickém prostředí které dává na výběr více možností editace v tomhle neumím chodit nejsem programátor,nevím,co vše je možné...fungování konfigurace čidel na vstupy ti ještě popíšu až bude chvíle,jaká čidla a kam na ně taky vím,to taky můžu dát dohromady.čidlo teploty by bylo asi nejlépe si vyrobit vlastní použitím Dallas snímače.Je levný a data z něj lezou už v digitálu,takže ani nemusí přes A/D a je přesný.Snímač tlaku elektronický 0-5v mají čínani,je taky přesný.Boost senzor MPX od Motoroly přímo do desky,s termočlánkem taky není problém,jdou normálně koupit,s knock sensorem bude potíž,každý motor vydává jiné zvuky,ten by možná bylo nejlepší zobrazovat jako osciloskop s tím,že určitou úroven hluku si budeš moct uložit do paměti a vše co bude přes je knock,Widebanda od innovate levná a nejlepší,v podstatě stačí jen vstup 0-5v a každý si může pripojit jakou chce,G-force jsem ještě podrobně nezkoumal,pokud někdo ví,at se klidně vyjádří...De facto je to jen na tom,jak jsi do toho zapálený,ono to zabere dost času

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od adner » 08.01.2011, 22:40

tenhle budík si nepamatuju přesně ale je to ten nejlevnější co je a se snímačema myslím kolem tisíce euro jenže je ůplně k ničemu je malý a nic nezobrazuje,ty potřebuješ mít všechna data,nebo aspon co nejvíc,rovnou do xichtu..vem si,že už jen těch teplot je tolik,že se prostě na malý display nevejdou a bez nich to prostě nejde..ještě jedna důležitá věc - všechny vstupy musí mít nastavitelný horní i dolní warnning aby začala hodnota blikat plus nějaký společný výstup všech warnů na strašnou bliknu aby ti to řeklo,že se něco děje,protože v závodě není čas na to koukat

Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní asistent

Příspěvek od Trinom » 08.01.2011, 22:51

Co jsem na ty Stacky koukal, tak je to vždycky budík a pod tím malej displej. To je jako všecko? Warningy tam mám (koukni se na tohle video - zhruba 1:08). Horní i dolní? To asi jak kde, ne? Teplota horní, tlak dolní a tak.

Zigbee je obdoba wifi a když ce člověku podaří, tak se daj sehnat i moduly s hóódně zvětšeným výkonem, takže by to mohlo i tu trať pokrýt. Detaily zjistím.

Dallasy jsou fajn, jen maj blbý pouzdro. Jako měřák na vzduch OK, ale to je asi tak vše. Navíc jsou pomalý. Ty mikrokontroléry, co používám (Atmel AtMega) mají A/D převodníky 0-5V prakticky všechny. Obvykle kolem 8ks na čip, ale jsou i modely s 10 nebo i víc. Pro teploty a tlaky stačí vesměs 8bitovej převod, takže jsou i dostatečně rychlý.

Boost senzor jsem dneska objednal nějakej za 20$, co má Miguel, tak jsem zvědav. Na pokusy to asi bude stačit. Když půjde zkalibrovat, tak to bude za tu cenu zlatý. Je mi ale jasný, že na závodní auto to bude chtět něco lepšího.

G-senzor mám v plánu sehnat, jen to asi nebudu cpát do tý bakalářky. To samý s velkým LCD. Ale to je v plánu pro ostatní. Já budu mět 2,8", aby mi to zapadalo do přístrojovky a nebudu muset to upravovat.
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů