Elektrický ventilátor

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 05.03.2017, 10:28

Čauves,
poradil by mi někdo s elektrickým ventilátorem ? Mám CA18DET a chci vyhodit vrtuli, tak mě zajímá kam nejjednodušeji, zároveň nejlépe co se týče účinnosti dát čidlo. Popřípadě jaký čidlo a jakej systém použít pro instalaci.
Budu rád za každou radu. Díky moc

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 05.03.2017, 11:01

Já si sehnal dvouteplotni čidlo z Fabie, nechal si vyfrezovat adaptér a dal ho do spodní hadice.

Silikonové hadice od autobahn88 s tímhle umístěním počítají a spodní hadice je dvoudílná.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Method
user
Příspěvky: 1000
Registrován: 07.01.2011, 19:17
Bydliště: Písečná

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Method » 05.03.2017, 23:03

Japspeed silikonovky k chladici jsou taky deleny
Stage 2 HD, Walbro, GT2560R 1Bar HKS actuator, HKS Hi-Power, VLSD, Vodní chladič Japspeed, Velkej IC, R33 brzdy,Nismo siláče, Komplet polyuretan ES, Japspeed Toe arm, MeisterR

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od mara_m » 06.03.2017, 15:58

jen spínat podle zpátečky je trošku naprd ...pokud nespíná nízkou teplotou :)
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 07.03.2017, 00:09

Tohle cidlo to splnuje.
Fabia 1J0959481A
Obrázek

Mam v planu vetrak ridit dvourychlostne pomoci PWM a tohohle cidla. Sahara z Clia 1,9D co mam je slusna bestie (Pres 300w)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od mara_m » 07.03.2017, 08:27

mi přijde teda už moc kdyby v 1/2 chladiče tak ok ale i 90 na vstupu je podle mě moc .....
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 07.03.2017, 16:12

Jaká by byla teda optimální teplota pro sepnuti/rozepnuti ? :)

Peťouch
user
Příspěvky: 435
Registrován: 29.04.2014, 09:28

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Peťouch » 08.03.2017, 10:38

To čidlo by mělo být nahoře, kde je nejvyšší teplota chladiva. Pokud ho dáte dolu a bude nastavené na 90 tak vlastně sepne ve chvíli kdy nahoře bude 100 a vice stupňů.

Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od mara_m » 08.03.2017, 20:45

přesně tak :) mám u termostatu 87°C a pohoda
CNC výpalky laser ,plasma a autogen

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Woyta » 08.03.2017, 21:14

No je fakt, ze Fabie ma cidlo ve spodni 1/3 chladice.
Ale treba u Protonu bylo ve spodni casti chladice.

Jetli se nepletu tak bezna teplota chladici kapaliny je kolem 90st. takze kdyz pri tehle teplote na vystupu bude spinat vetrak, tak v tom nevidim problem.
Pokud stoupne jeste vic, tak se spusti vetrak na plny vykon.


Spise mi dela vetsi starost jak vhodne odvetrat motorovy prostor v oblasti 4 valce.
Premyslel jsem o provrtani vnitrniho plechu kapoty pod celnim sklem. Ale tam se vzduch spise hromadi, nez aby tam vznikal podtlak.
Takze bude hnat vzduch pod auto, nebo vyves blatniky ven. (RX8)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 08.03.2017, 21:34

Termostat mám 82°C a termospínač jednostupňový zap 87°C vyp 82°C v horní hadici, vrtule 355mm 350W v al. sahaře vlastní konstrukce, al. chladič 50mm a řekl bych, že více už netřeba, experimentoval jsem s motorem 450w otáčky odhaduju okolo 3500 a 360mm vrtulí původně určenou pro visco spojku z passata a to jsem měl dojem, že to už to auto utáhne samo i bez cačka, bohužel problém byl v tom, že se mi celkem hřály spoje/fastony a relé, taky to bylo už celkem velké/nemotorné a hlavně se mi to nepodařilo dokonale vyvážit, takže to trochu vibrovalo, ale když to seplo a člověk stál za autem, tak mu vlály nohavice :lol:
Přílohy
Obraz705.jpg
Obraz646.jpg
Obraz655.jpg
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 08.03.2017, 21:48

Chce to ale řešit komplexně a spínací/otvírací teploty všech komponent volit podle výkonu a stylu užívání auta, drifteři si vystačí bez termostatu a s vrtulí na spínač na max, naopak někdo kdo jezdí jen pro rohlíky může zvolit klidně nejteplejší seriový termostat atd... Ale ke komplexnosti samozřejmě patři i cooling plate (i když v mém podání to není 100%, stejně mi na ic udrží libovolně velký kus papíru/kartonu a plamen zapalovače taky dokáže hořet vodorovně) a chlazení oleje...
Přílohy
Obraz651.jpg
Obraz666.jpg
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 09.03.2017, 10:53

Nejezdím žádnou pilu, občas se sklouznu, nebo svižnější jízda po okresce. Takže nepotřebuju žádnej vrtulník.
Koukal jsem po nějakých větrácích, ale za rozumnou cenu jsem našel akorát na Race-shopu - Průměr okolo těch 360mm, výkon 80w a otáčky kolem 2500ot.
Bude to stačit ?

https://race-shop.cz/ventilatory/1553-u ... -saci.html

Uživatelský avatar
SalliEry
user
Příspěvky: 110
Registrován: 28.03.2014, 07:47
Bydliště: Vysočina

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od SalliEry » 09.03.2017, 10:56

Fil píše:
08.03.2017, 21:34
Termostat mám 82°C a termospínač jednostupňový zap 87°C vyp 82°C v horní hadici, vrtule 355mm 350W v al. sahaře vlastní konstrukce, al. chladič 50mm a řekl bych, že více už netřeba, experimentoval jsem s motorem 450w otáčky odhaduju okolo 3500 a 360mm vrtulí původně určenou pro visco spojku z passata a to jsem měl dojem, že to už to auto utáhne samo i bez cačka, bohužel problém byl v tom, že se mi celkem hřály spoje/fastony a relé, taky to bylo už celkem velké/nemotorné a hlavně se mi to nepodařilo dokonale vyvážit, takže to trochu vibrovalo, ale když to seplo a člověk stál za autem, tak mu vlály nohavice :lol:
Moc pěkně vyřešený. :!: :shock:

Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrický ventilátor

Příspěvek od Fil » 09.03.2017, 17:09

SalliEry píše:
09.03.2017, 10:53
Bude to stačit ?

https://race-shop.cz/ventilatory/1553-u ... -saci.html
To nevím, ale já bych tyhle parodie na ventilátor do auta nechtěl, už se tu o tom kdysi mluvilo a závěr byl, že 12" ventilátor by měl mít okolo 200W, takže větší prum. logicky ještě víc a ten z odkazu 80W... poohlédni se po něčem oem, klidně i v náhradě nebo starší z inzerátu, ten můj aktuální ventilátor stál asi 1500kč a výkonem to je úplně jinde oproti těm "ebay" z races, ale nebylo to pnp...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů