Tlak Oleje

otázky a odpovědi technického rázu
Katany
user
Příspěvky: 911
Registrován: 05.10.2004, 17:35
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Tlak Oleje

Příspěvek od Katany » 16.05.2005, 21:42

Jakej mate tlak oleje ... za studena po nastartovani na volnobeh + zvysene otacky + to samy kdyz je to teply + to samy kdyz je to hodne teply :wink: dikes

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 16.05.2005, 21:57

Na mem vybehanem motoru (9.5 - 9 - 8.5 - 9) po startu za studena 5.5b na volnobeh, to samozrejme drzi i pri zvysenych otackach - je tam prepousteci ventil na pumpe, pri beznem jezdeni po meste 2b volnobeh, 3.5b 2000, 4b 3000 rpm, po ujeti ostrych 70km (vcera, Jihlava-Trebic-Jihlava) 1.5b na volnobeh, 3.5b pri 3000, 2.5b pri 2000 rpm. Na 1b v teplem stavu na volnobeh jsem se dostal tesne pred vymenou oleje, po 4500km. Byl jako voda a dost cerny...

Katany
user
Příspěvky: 911
Registrován: 05.10.2004, 17:35
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Katany » 16.05.2005, 22:14

doublejay píše:Na mem vybehanem motoru (9.5 - 9 - 8.5 - 9) po startu za studena 5.5b na volnobeh, to samozrejme drzi i pri zvysenych otackach - je tam prepousteci ventil na pumpe, pri beznem jezdeni po meste 2b volnobeh, 3.5b 2000, 4b 3000 rpm, po ujeti ostrych 70km (vcera, Jihlava-Trebic-Jihlava) 1.5b na volnobeh, 3.5b pri 3000, 2.5b pri 2000 rpm. Na 1b v teplem stavu na volnobeh jsem se dostal tesne pred vymenou oleje, po 4500km. Byl jako voda a dost cerny...
tak to je paradni tlak ... ja jen zjistuju co od toho myho zazraku mam cekam ... v manualu je ze za tepla nesmi bejt na volnobeh min ne 0,78b coz se mi zda dost malo ... no uvidime co mi budicek ukaze. mam equus takze to asi nebude nic presnyho :-( musim si vyrobit mechanickej ...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 16.05.2005, 22:38

Jeste podotykam, ze ty tlaky mam na polosyntetice Valvoline a po ujeti cca 600km od vymeny.

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 29.05.2005, 22:20

tak po roce jsem kone?n? zapojil ?idlo na tlak oleje a výsledek je následující:

za studena po nastartování - 5,5-6b vyšší otá?ky 6-7b
za tepla - cca 80st. - volnob?h 2-2,5b, 2000- 4b, 3000- 5b, 4000- 6b a dál to leze k 7b

olej sem víc neoh?ál, protože sem jezdil pohodu na spot?ebu :-)

olej castrol formula rs 10w-60, najeto 100km :-)

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.05.2005, 07:34

Martin_534 píše:tak po roce jsem kone?n? zapojil ?idlo na tlak oleje a výsledek je následující:

za studena po nastartování - 5,5-6b vyšší otá?ky 6-7b
za tepla - cca 80st. - volnob?h 2-2,5b, 2000- 4b, 3000- 5b, 4000- 6b a dál to leze k 7b

olej sem víc neoh?ál, protože sem jezdil pohodu na spot?ebu :-)

olej castrol formula rs 10w-60, najeto 100km :-)
to su dost vysoke tlaky, nemal by si mat viac ako 5,5-6bar, nieco asi budes mat s olejovou pumpou. Prilis vysoky tlak moze roztrhnut olejovy filter, bacha na vec. Mal by si si skontrolovat pretlakovy ventil na pumpe. Pri 3000ot ma byt tlak oleja cca 3-4bar....max.tlak tusim okolo 6bar, viac urcite nie....

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 30.05.2005, 07:48

no kdo ví, jak ten budík ukazuje :-)
spíš bych vid?l problém v budíku :-)
taky m? ten vysokej tlak docela p?ekvapil

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 30.05.2005, 10:08

Martin_534 píše:no kdo ví, jak ten budík ukazuje :-)
spíš bych vid?l problém v budíku :-)
taky m? ten vysokej tlak docela p?ekvapil
samozrejme, moze byt chyba v budiku. Doteraz vsak vzdy ked som si myslel ze budik ukazuje blbo (lebo je to jednoduchsie ako pripustit si ze mam nizky tlak oleja napr.), ukazoval praveze dobre :?

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 30.05.2005, 10:39

no vzhledem k tomu, že mi s vypnutým motorem ukazuje 0,5b usuzuju, že tam n?jaká nep?esnost bude :-)

ve?er zkusim ješt? po?ádn? ukost?it budík a ?idlo a uvidim, jestli se hodnoty nezm?ní :-)

Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad » 13.09.2005, 07:05

Kdy lze předpokládat, že je motor zahřátý ? Lze to vztáhnout na ujeté Km případně na čas? Mám měřák tlaku autostyle a po cca 5 min v garáži na volnoběh + ujetí 10 Km mám tlak volnoběh 3 bar takže asi olej není plně zhřátý ale teplota vody ukazuje 80 /prostě v maximu co lze dosahnout po třeba 30 Km/. Olej mam 10w60. Kam hodit čidlo měřáku teploty ... může být na stejném místě jak tlak oleje ....?

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 13.09.2005, 07:49

nejběžnější místo na budík teploty oleje je vana nebo mezikus pod olejovej filtr
Obrázek

idanow
user
Příspěvky: 418
Registrován: 14.10.2004, 08:36
Bydliště: malacky, sk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od idanow » 13.09.2005, 08:16

Conrad píše:Kdy lze předpokládat, že je motor zahřátý ?
ak myslis olej, mne to trva tak 20 minut normalnej jazdy.
na dialnici pri 130 asi 15 minut.
a to mam vodu zohriatu uz po dvoch kilometroch... olej holt potrebuje viac.

inak, tlak oleja mam presne ako doublejay, lejem texaco 10w-60

idanow
user
Příspěvky: 418
Registrován: 14.10.2004, 08:36
Bydliště: malacky, sk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od idanow » 13.09.2005, 08:19

2Martin: ty si vrtal dieru na cidlo do vane bez toho, aby si ju zhodil? zelezne piliny ta netrapili? :roll: :D

Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek » 13.09.2005, 09:02

netrápili je hustejjjjj :)
zato je Martin jeden z mála vyvolených kterýmu auto slape jak hodinky.
nějak těch nepojízdnejch začíná přibývat, je to děs (viz.nový příspěvky Katany, otas).
komu to vlastně maká jak má uděláme nějakou statistiku

já to mam 1 : 1 (červený až na spojku good a stříbrnák kaput)

idanow
user
Příspěvky: 418
Registrován: 14.10.2004, 08:36
Bydliště: malacky, sk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od idanow » 13.09.2005, 09:06

mne slape na 100% od generalky. sice len seriofka (+ konus, BOV, katout), ale som viac ako spokojny, ked tu citam vsetky tie problemy... ;)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů