Vule v turbu nahoru dolů..

otázky a odpovědi technického rázu
Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Vule v turbu nahoru dolů..

Příspěvek od Caizi » 14.11.2005, 16:55

Tak jsem namátkově po doporučení Kentoyi zkontroloval turbo a vule od středu ven není žádná ale nahoru dolů je tak půl až jeden milimter..co s tím? diky

sprinter
user
Příspěvky: 310
Registrován: 13.10.2004, 21:17
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sprinter » 14.11.2005, 17:15

0.5mm je v pohodě,1mm už je dost,ale myslím že máš jen špatný odhad.Totiž mezera mezi lopatkami a tělesem turbíny(tzv. šnek) může být odhadem 0.5mm.Pokud máš vůli okolo 0.5mm,dělá to 0.25mm na každou stanu,což je v poho.Čím ale větší vůle,tím větší pravděpodobnost že ti lopatky oštrejchají tělo a můžeš turbo zahodit(nechat repasovat).Takže pokud neštrejcháš a nehulí se za tebou tak buď v pohodě.
P.S.:Nezapomínej že po nastartování se do tur. natlačí olej a vůle se vymezí,takže nebezpečí ti hrozí vždy jen při vypnutí motoru a doběhu turbíny kdy už čerpadlo netlačí olej.
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 14.11.2005, 18:27

No je to možne s tím odhadem.mě to přijde jak kdyby tam byli vychozený ložiska bo když na to přitlačím tak se to dotkne lehce stěny turba..a nevim jestli je to normalni...ale podle toho co píše doublejay tak by tam vůle neměla být žádná přeci..dým naštěstí ještě ne ale nechce to pořádně táhnout a ješte mi tam něco tuká tak kutím čím to může být...z části to byl filtr a ted mám ještě podezření na detonace a palivovou pumpu...je toho dost...

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen » 14.11.2005, 18:48

jestli se ti po přtlačení lopatky dotýkaj stěn turba tak je ten pravý čas nechat ty ložiska vyměnit,pač pozdějc to bude s výměnou lopatek dražší..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 14.11.2005, 19:20

Vule nesmi byt zadna podelne, tzn. dovnitr-ven pri tahu a zatlaceni zpet ve smeru osy. Vule nahoru-dolu, tedy kolmo k ose by mela byt co nejmensi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni" :) Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi » 14.11.2005, 20:03

jo aha...ja furt neveděl která vule je duležitější..ale jelikož teď přes zimu jezdit nebudu...i když mě to bude hooooodně chybět...:-( tak bych to nechal třeba u michala zkontrolovat a vyměnit..kolik to tak může stát?

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 14.11.2005, 20:09

doublejay píše:Vule nahoru-dolu, tedy kolmo k ose by mela byt co nejmensi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni" :) Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Co nejmensi vule?? Ta vule ja dana a je to sice cca 0,5mm standart kdyz to vyrobi.

Je to kvuli mazani lozisek, hridleka musi mit vuli aby se tam mohl natlacit olej a pak hezky plachtila na vrstve oleje - tak zvane floating turbo.

PS: ty informace mam od firem co repasuji turba, mozna jsou ty informace mylne mozna ne :D Aby me pak nikdo nenadaval 8)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 14.11.2005, 21:08

Obecne plati, ze hridelka pri chodu motoru musi plavat na vrstve oleje. Pro Garrett T25 plati, ze axialni vule (podelna, v ose) je 0.013-0.097mm (prakticky zadna, 0.1mm je uz mimo povolenou mez), ta radialni (tento udaj neni v manualu) se udava max. 0.022'', tedy cca 0.56mm. 0.5mm po vyrobe je dle meho hooodne moc...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 15.11.2005, 07:55

doublejay píše:Obecne plati, ze hridelka pri chodu motoru musi plavat na vrstve oleje. Pro Garrett T25 plati, ze axialni vule (podelna, v ose) je 0.013-0.097mm (prakticky zadna, 0.1mm je uz mimo povolenou mez), ta radialni (tento udaj neni v manualu) se udava max. 0.022'', tedy cca 0.56mm. 0.5mm po vyrobe je dle meho hooodne moc...
no, ono zase turbo vydrzi hodne, na mojej T3 je vola dnu-von mozno 3mm a v poho 8)
Ale pravda je ze tato vola by mala byt minmalna, pri skuske rukou prakticky ziadna. Vola hore-dole je vzdy citelna kvoli mazaniu....

Uživatelský avatar
Matysek
user
Příspěvky: 635
Registrován: 03.02.2005, 08:49
Bydliště: Jihlava/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matysek » 15.11.2005, 13:31

Caizi píše:No je to možne s tím odhadem.mě to přijde jak kdyby tam byli vychozený ložiska bo když na to přitlačím tak se to dotkne lehce stěny turba..a nevim jestli je to normalni...ale podle toho co píše doublejay tak by tam vůle neměla být žádná přeci..dým naštěstí ještě ne ale nechce to pořádně táhnout a ješte mi tam něco tuká tak kutím čím to může být...z části to byl filtr a ted mám ještě podezření na detonace a palivovou pumpu...je toho dost...
Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém :?

sprinter
user
Příspěvky: 310
Registrován: 13.10.2004, 21:17
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sprinter » 15.11.2005, 14:30

Caizi píše: Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém :?
Buď máš špatnou velikost lopatek turba(já i doublejay jsme se s tím kdysi potýkali),a nebo je to způsobeno IC(pokud máš orig. verzi).Mám pocit že raddy se kdysi rozepisoval o tom,že origo IC působí jako restriktor,takže ikdyž zvedneš tlak na turbu,ICčko ti ho stejně udusí na 0,5baru,protože je těžce neprůchodný.Ale to by museli potvrdit kluci co mají original konfigurace.
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 15.11.2005, 14:34

sprinter píše:
Caizi píše: Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém :?
Buď máš špatnou velikost lopatek turba(já i doublejay jsme se s tím kdysi potýkali),a nebo je to způsobeno IC(pokud máš orig. verzi).Mám pocit že raddy se kdysi rozepisoval o tom,že origo IC působí jako restriktor,takže ikdyž zvedneš tlak na turbu,ICčko ti ho stejně udusí na 0,5baru,protože je těžce neprůchodný.Ale to by museli potvrdit kluci co mají original konfigurace.
.. neřekl bych.. to by ten IC musel být úplně tragicky zasviněnej... já jezdil se standardním IC na 1b a bylo to naprosto v pohodě... :wink:
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 15.11.2005, 14:47

No, ja porad tvrdim, ze tam je bud dira (ten sycivy zvuk pod plynem) nebo to utika prepoustecim ventilem... A nebo muze byt praskla/netesnici kompresorova komora...??? Kazdopadne by to chtelo turbo ven a zkontrolovat.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 15.11.2005, 14:49

mno po výměně ze starého standard ic na nový velký AVia mi stoupnul tlak asi o 0.2bary na cca 0.85-0.9b....takže něco na tom bude...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 15.11.2005, 15:11

Seriovy IC sposoby pokles tlaku, nie jeho obmedzenie na 0.5bar.....
Problem bude niekde inde:
zle nastaveny/vadny ventil co ovlada wastegate
zle turbo celkovo
unik vzduchu niekde medzi turbom a motorom

dalsie moznosti su malo pravdepodobne:
problem zo zmesou benzin/vzduch
problem s predzapalom

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů