Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.

Příspěvek od milonovo » 27.02.2006, 14:38

Zdar,nemůžete mi někdo prosím Vás napsat podle barev zapojení?Něco jsem naměřil,ale není to úplně ono.Upozorňuju předem že nejsem schopen vyčíst cokoli v manuálu,vlastně ho ani správně otevřít.Stahoval jsem ho už asi třikrát,ale vždycky mi to vysype hovadiny.Děkuji.

Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo » 27.02.2006, 18:00

Tu je schema: http://www.200sx.wz.cz/mysx/audiowiring.jpg

Na napojenie radia treba:
- kostra
- plus stalych z baterky kvoli pamati autoradia
- plus so spinacej skrinky (origi farba kabla modra)
- na vysuvanie anteny

Ja som to uz vseliak poprerabane kupil, takze origi zapojenie neviem, iba ten jeden.

Zober merak a urcite najdes plus stalych a plus so spinacej, kostra je vsade naokolo a posledny bude s anteny. :wink:
Nissan 200SX S13 1990

Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan » 27.02.2006, 18:26

A než začneč něco dělat tak si nakup pojistky :lol: , těch se spotřebuje vždy dost :lol:

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 27.02.2006, 18:30

http://www.rasel.cz/RADYPROVAS/zapiso.htm

z auta najde podle schematu: http://www.200sx.wz.cz/mysx/audiowiring.jpg

B-černá
W-bílá
R-červená
G-zelená
L-modrá
Y-žlutá
LG-světle zelená
BR-hnědá
OR-oranžová
P-růžová
PU-fialová
GY-šedá
SB-světle modrá

napájení:
stálejch +12V = červená s černym pruhem
spínanejch +12V = modrá
osvětlení = červená s modrym pruhem
kostru si natáhni kusem kabelu pod šroub na řadičce
anténa =
černá s modrym pruhem

reprokabely:
pz= růžová, modrá
lz= zelená, červená
pp= hnědá, hnědá s bílým pruhem
lp= modrá s bílým pruhem, modrá se žlutým pruhem

všechny ty kabely by měli bejt schovany ve svazku v prostoru pro rádio

Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo » 28.02.2006, 12:51

Super díky moc,u většiny aut je v těch barvách nějaká logika,tady buď chybí,nebo je to hodně skrytej význam :) Nejhorší je že už to někdo rozmrdal a já teď hledám chyby,přední repráky jsem si našel,ale u zadních asi chyběj dráty,anténa taky mrtvá,je to boj.
To Martin:Už mám značky,přemejšlím že bych si auto vzal na víkend do Prahy (nemám teda pořád vyřešený číslo kastle,ale už mi sedí barva a mám zaplacený poviný) budeš doma?Chtěl bych se stavit,mám ještě pár věcí který bych potřeboval probrat,když to uvidíš tak asi budeš vědět,nechci tady spamovat s každou kravinou.

Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5420
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 » 28.02.2006, 12:52

jestli nebudu doma tak budu na dílně, takže se zastav, ale pro jistotu cinkni :wink:

Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo » 01.03.2006, 20:57

Tak rádio hraje,musím říct že to bylo na palici i s tím schématem,někdo tam měl hands free a asi to řádně rozvrtal.Stálej proud dvakrát,se světlama dvakrát,spínanej ani jeden...Na antenu nataženej jinej kabel, na hledání + a - u repráků jsem už fakt neměl...Každopádně děkuju za ten popis,bez toho bych byl asi v lese,ty barvy tam fakt postrádaj logiku.

Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca » 09.03.2006, 21:35

Taky jsem teď zapojoval. No odnesly to asi jen dvě pojistky :lol:
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart

Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo » 09.03.2006, 21:42

Já nepotřeboval ani jednu,měl jsem zkoušečku ale byla to hrůza.

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 09.03.2006, 22:33

Kdyz jsem si zapojoval radio, seriovou vysouvaci antenu a 8 repro, nemel jsem ani manual :D

Pomucka pro ty, co si chteji spravne zapojit reproduktory:

pokud se nekomu povede zapojit jeden nebo vic repro spravne + na + a - na - a druhy nebo jeden jediny ze vsech opacne, samozrejme nic neshori (reproduktor neni baterie), ale bude to cele HOOODNE SPATNE HRAT. Rika se tomu "prefazovani". Zvuk jako z tunelu, nedostatek basu, stereofonni obraz jakoby zezadu, ale nelze presne urcit stred atd. Podminkou spravneho zapojeni je SPRAVNE SFAZOVANI REPRODUKTORU, tzn. at uz je radio s vystupem na 2 nebo vice (4,6,8...) repro, MUSI byt kazdy z nich zapojen spravne + na + a - na -. Polarita na vystupech radia (zesilovace) je dana vyrobcem, na reproduktoru je + symbol nebo cervena tecka, u jinych alespon odlisna velikost svorek, aby nesly zamenit. Samozrejme neni nutne rozebirat instalaci, abychom zjistili, jak je reproduktor zapojeny (zejmena pouzivame-li ty originalni). Jedina podminka - musime sundat jejich kryty, abychom videli na membrany. Odpojime vystup od radia a na vyvody na chvili pripojime tuzkovou baterii (mame-li vykonnejsi reproduktory s tuhou membranou, muze byt potreba dvou tuzkovych baterii v serii - asi 3V). V okamziku pripojovani sami (nebo nejaky pomocnik) koukame na membranu reproduktoru. Pokud se vychyli smerem ven, od reproduktoroveho kose, do kabiny, je + reproduktoru na tom drate, ktery jsme pripojili na + baterie. Pokud se vychyli opacne, tedy smerem ke kosi reproduktoru, smerem z kabiny auta, je na + baterie - pol reproduktoru.

P.S. Vetsina autorepro ma impedanci 4Ohm, proto nepouzivame vyssi napeti a baterii nepripojujeme na delsi dobu, z Ohmova zakona lehce spocitame proud a potazmo i vykon, ktery civkou prochazi a pamatujeme na to, ze kdyz pripojime baterii (stejnosmerne napeti), civka se vychyli a NEKMITA, jako s hudebnim signalem, tudiz se NECHLADI a muze se spalit pri mnohem nizsim vykonu, nez kolik ma reproduktor udano vyrobcem. Pokud na reproduktor pripojite autobaterii (12V), spolehlive jej znicite...

P.P.S. Timto zpusobem nelze zkontrolovat napr. pridavne vyskove reproduktory, ktere jsou oddeleny kondenzatorem - pres kondenzator stejnosmerne napeti nikdy neprojde a membrana se nevychyli. Pokud bychom kondenzator premostili/odstranili a zkouseli prilozit napeti primo na vyskovy reproduktor, znicime jej snadno a rychle... Tohoto se nemusime bat u dvou- nebo tripasmovych kombinovanych reproduktoru, tam jsou stredo- a vysokopasmove reproduktory oddelene vyhybkou.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 09.03.2006, 22:45

Dalsi rada pro nezkusene:

Stare modely autoradii (s maximalnim sinusovym vykonem 5-7W) mely pro kazdy reproduktor vyvedeny JEDEN ZIVY VODIC a pro vsechny (2 nebo 4) repro jediny vodic spolecny - kostra neboli zem. Tzn. z radia vedly 3 draty na repro (stereo, 2 reproduktory), tedy levy, pravy a spolecna zem. Pripadne jich tam bylo 5 (levy a pravy predni, levy a pravy zadni a spolecna zem) nebo 6 (levy a pravy predni, spolecna predni zem, levy a pravy zadni, spolecna zadni zem). Zive vodice se pripojovaly VZDY na + pol reproduktoru (exoticka auta a radia s ukostrenym + polem baterie 12V pomijim). Vzhledem k pozadavkum vyssiho vykonu (z 12V autobaterie okolo 15W sinus) ma KAZDY REPRODUKTOR VLASTNI + a - POL NA VYSTUPU ZE ZESILOVACE RADIA, tj. radio s vystupem pro 2 repro ma 4 vyvody, pro 4 repro 8 vyvodu. ZADNY Z NICH SE NESMI SPOJIT S KOSTROU NEBO NAVZAJEM S JINYM VYSTUPNIM VODICEM, SPOLEHLIVE SHORI PRISLUSNY ZESILOVAC V RADIU. Problematiku vnitrnich zapojeni zesilovacu v radiu uz jsem kdysi davno na techto strankach popisoval i s vysvetlenim, jak je to s temi vystupnimi vykony a jak se dosahuje toho, ze autozesilovac napajeny 12V autobaterii umi spachat vykon v desitkach a stovkach Wattu...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
neo--
user
Příspěvky: 124
Registrován: 31.12.2008, 04:07
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.

Příspěvek od neo-- » 07.03.2009, 18:34

to zapojeni to pochopim podle tohodle popisu barev , jediny cemu sem se branil že modrej byl taky plus ....ale jediny co nepochopim je k čemu je u zapojeni radia spinanej dratek na kterej když neco pripojim tak se mi rozsvitej obrysovky..to fak nechapu :mrgreen:

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.

Příspěvek od doublejay » 07.03.2009, 23:15

Vysvetlim velmi snadno - bude to tim, ze ten drat je od obrysovek a slouzi pro zapojeni podsviceni displaye radia. Kdyz se zapne osvetleni do prvni polohy, rozsviti se obrysovky a podsviceni pristrojovky i autoradia...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

nony
user
Příspěvky: 1
Registrován: 23.01.2017, 19:52

Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.

Příspěvek od nony » 23.01.2017, 19:55

milonovo píše:Zdar,nemůžete mi někdo prosím Vás napsat podle barev zapojení?Něco jsem naměřil,ale není to úplně ono.Upozorňuju předem že nejsem schopen vyčíst cokoli v manuálu,vlastně ho ani správně otevřít.Stahoval jsem ho už asi třikrát,ale vždycky mi to vysype hovadiny.Děkuji.
Čau, hele ono to může být více způsoby. Určitě bych tebou hledal na netu, třeba se něco najde. Například po chvilce hledání jsem našel článek: http://www.tgear.cz/jak-spravne-zapojit ... eve-kapsy/
Tak držím palce ať se podaří :D

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.

Příspěvek od blázen » 24.01.2017, 16:44

reaguješ na článek z roku 2009 :D
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 hostů