Jak čistit filtr KN
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Jak čistit filtr KN
Doporučuju čistit každé 2 roky (hrozí nebezpečí vyschnutí impregnačního oleje) nebo každých 10 000 - 20 000km
1. Hrubé nečistoty ometat pouze velmi jemným štětečkem
· Pohybovat štětečkem pouze podélně (ve směru vlnek) a ne kolmo do filtru (při kolmém píchání do filtru hrozí poškození vložky)
2. Postříkat filtr čistícím přípravkem
· Postříkat vnější a vnitřní stranu filtru
· Nechat cca 10 minut působit
· Nenechat čistící roztok na filtru zaschnout
3. Omývat filtr pouze malým tlakem vody – slabým pramínkem
· Odzkoušet před započetím mytí jak silně je cítít tlak vody na dlaň – při silném pramenu vody hrozí poškození vložky
· Vyplachovat směrem ze vnitř filtru ven
· Po umytí má filtr odstín do běla
· Nechat vyschnout 1 den – nechat přírodně uschnout (žádná sušička, fén atd, přímé slunce atd)
4.Olejování:
Při olejovaní mít sprej cca 30cm (jako když se lakuje auto) od filtru aby hezky rozprašoval. Olejovat ve více etapách, nesnažit se to naolejovat na první pokus. Zásadně olejovat filtr pouze z venku – ze špinavé strany.
Platí zásada když už se to némá povézt, tak:
vždy je lepší filtr přeolejovat než aby byl málo naolejovaný, přeolejovaný filtr némá žádné negativní účinky na propustnost – maximálně bude špinit váhu.
1.Etapa:
Označit si fixou na chromovaném čele – rozdelit čelo na čtvrtiny aby se dalo orientovat která byla olejována a která ne.
Uchopit filtr a ve vodorovné poloze nastříkat jednu čtvrtinu (čtvrtinu nestříkat na jednou ale na víc rozstřiků) Po nastříkání položit filtr vodorovne (na bok), tak aby stříkaná čtvrtina byla nahoře – umožní se tím oleji aby se dobře vsakoval dolů hlouběji do filtru. Filtr nechat v této poloze cca 5minut. Stejným způsobem nastříkat zbylé ¾. Po tom nechat filtr postavený kolmo (na gumové přírubě) a nechat cca 20minut aby se olej pořádně vsákl.
Po 20 minutách zkontrolovat naolejování. Po prvním fázi olejování bude pravděpodobně filtr pořád dost světlý. Dobře naolejovaný filtr má středně tmavý červený odstín. Je potřeba si dát pozor na vnitřní prohlubně filtru, po prvním naolejovaní pravděpodobně nebudou naolejované (při mém olejování nebyli dostatčně naolejované) Lze to dobře zkontrolovat z vnitřní části filtru – ta by měla mít stejný odstín jako vnější. Pokud filtr není dobře naolejovaný provézt druhou etapu.
2.Etapa:
Pokud je třeba provedeme druhou etapu stejným způsobem jako první. Po druhé etapě by se již mělo povézt kompletní naolejování – filtr by měl dostat hezký červený nádech. Opět zkontrolujeme prohlubně vložky (harmoniky) a vnitřní stranu zda má stejný odstín jako vnější.
5. Montáž
Po namontování filtru doporučuju po ujetí cca 50km (odhad) zkontrolovat zda jste filtr nepřeolejovali. Sundat filtr a okouknout vnitřní stěny AFM, pokud jsou hodně zaolejované doporučuju hned nebo po dalších pár kilometrech vyndat čidlo z AFM a postříkat odporové drátky nějakým Contact Cleanerm.
Upozornění při čištění AFM:
Při demontáži dávat pozor když snímač vytahujete - při vytahování s ním nesmíte hýbat do stran do té doby než je celý venku (ono to při vysouvání vypadá že je krátký ale ve skutečnosti jsou odporové drátky dost utopené v tom tělesu) Odporové drátky jsou extrémně náchylné k poškození - nikdy se jich ničím nedotýkat - pouze lze jemným modelářským štětečkem. Při stříkání spejem (Contact Cleanerem - já používám značku MoTip) nedávat trysku spreje příliš blízko k odporům (nebezpečí poškození)
Pokud byl filtr přeolejován tak bych tuto proceduru doporučoval zopakovat ještě po cca dalších 100km (odhad) po tolika km by snad již případný přebytečný olej měl být z filtru vysán turbínou.
Jinak tady je odkaz na oficiální návod od KN:
http://www.knfilters.com/clningins.htm
1. Hrubé nečistoty ometat pouze velmi jemným štětečkem
· Pohybovat štětečkem pouze podélně (ve směru vlnek) a ne kolmo do filtru (při kolmém píchání do filtru hrozí poškození vložky)
2. Postříkat filtr čistícím přípravkem
· Postříkat vnější a vnitřní stranu filtru
· Nechat cca 10 minut působit
· Nenechat čistící roztok na filtru zaschnout
3. Omývat filtr pouze malým tlakem vody – slabým pramínkem
· Odzkoušet před započetím mytí jak silně je cítít tlak vody na dlaň – při silném pramenu vody hrozí poškození vložky
· Vyplachovat směrem ze vnitř filtru ven
· Po umytí má filtr odstín do běla
· Nechat vyschnout 1 den – nechat přírodně uschnout (žádná sušička, fén atd, přímé slunce atd)
4.Olejování:
Při olejovaní mít sprej cca 30cm (jako když se lakuje auto) od filtru aby hezky rozprašoval. Olejovat ve více etapách, nesnažit se to naolejovat na první pokus. Zásadně olejovat filtr pouze z venku – ze špinavé strany.
Platí zásada když už se to némá povézt, tak:
vždy je lepší filtr přeolejovat než aby byl málo naolejovaný, přeolejovaný filtr némá žádné negativní účinky na propustnost – maximálně bude špinit váhu.
1.Etapa:
Označit si fixou na chromovaném čele – rozdelit čelo na čtvrtiny aby se dalo orientovat která byla olejována a která ne.
Uchopit filtr a ve vodorovné poloze nastříkat jednu čtvrtinu (čtvrtinu nestříkat na jednou ale na víc rozstřiků) Po nastříkání položit filtr vodorovne (na bok), tak aby stříkaná čtvrtina byla nahoře – umožní se tím oleji aby se dobře vsakoval dolů hlouběji do filtru. Filtr nechat v této poloze cca 5minut. Stejným způsobem nastříkat zbylé ¾. Po tom nechat filtr postavený kolmo (na gumové přírubě) a nechat cca 20minut aby se olej pořádně vsákl.
Po 20 minutách zkontrolovat naolejování. Po prvním fázi olejování bude pravděpodobně filtr pořád dost světlý. Dobře naolejovaný filtr má středně tmavý červený odstín. Je potřeba si dát pozor na vnitřní prohlubně filtru, po prvním naolejovaní pravděpodobně nebudou naolejované (při mém olejování nebyli dostatčně naolejované) Lze to dobře zkontrolovat z vnitřní části filtru – ta by měla mít stejný odstín jako vnější. Pokud filtr není dobře naolejovaný provézt druhou etapu.
2.Etapa:
Pokud je třeba provedeme druhou etapu stejným způsobem jako první. Po druhé etapě by se již mělo povézt kompletní naolejování – filtr by měl dostat hezký červený nádech. Opět zkontrolujeme prohlubně vložky (harmoniky) a vnitřní stranu zda má stejný odstín jako vnější.
5. Montáž
Po namontování filtru doporučuju po ujetí cca 50km (odhad) zkontrolovat zda jste filtr nepřeolejovali. Sundat filtr a okouknout vnitřní stěny AFM, pokud jsou hodně zaolejované doporučuju hned nebo po dalších pár kilometrech vyndat čidlo z AFM a postříkat odporové drátky nějakým Contact Cleanerm.
Upozornění při čištění AFM:
Při demontáži dávat pozor když snímač vytahujete - při vytahování s ním nesmíte hýbat do stran do té doby než je celý venku (ono to při vysouvání vypadá že je krátký ale ve skutečnosti jsou odporové drátky dost utopené v tom tělesu) Odporové drátky jsou extrémně náchylné k poškození - nikdy se jich ničím nedotýkat - pouze lze jemným modelářským štětečkem. Při stříkání spejem (Contact Cleanerem - já používám značku MoTip) nedávat trysku spreje příliš blízko k odporům (nebezpečí poškození)
Pokud byl filtr přeolejován tak bych tuto proceduru doporučoval zopakovat ještě po cca dalších 100km (odhad) po tolika km by snad již případný přebytečný olej měl být z filtru vysán turbínou.
Jinak tady je odkaz na oficiální návod od KN:
http://www.knfilters.com/clningins.htm
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- nismo.power
- user
- Příspěvky: 187
- Registrován: 08.11.2004, 00:30
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
ja som cistil KN filter nasledovne:
miernym prudom vody z osprchy som umyl hrube necistoty
filter som dal do pracky, prasok na bavlnu, teplotu na 40C, prihodil som tam nejake handry aby to nebuchalo a normalne som to vypral, bez zmykania samozrejme....nechal uschnut, no a potom som to decentne naolejoval a nakoniec zabalil do servitok, aby sa vysal prebytocny olej.....
miernym prudom vody z osprchy som umyl hrube necistoty
filter som dal do pracky, prasok na bavlnu, teplotu na 40C, prihodil som tam nejake handry aby to nebuchalo a normalne som to vypral, bez zmykania samozrejme....nechal uschnut, no a potom som to decentne naolejoval a nakoniec zabalil do servitok, aby sa vysal prebytocny olej.....
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
to by mě manželka asi zabilaraddy píše:ja som cistil KN filter nasledovne:
miernym prudom vody z osprchy som umyl hrube necistoty
filter som dal do pracky, prasok na bavlnu, teplotu na 40C, prihodil som tam nejake handry aby to nebuchalo a normalne som to vypral, bez zmykania samozrejme....nechal uschnut, no a potom som to decentne naolejoval a nakoniec zabalil do servitok, aby sa vysal prebytocny olej.....
No boze,len aby sa ti horsie nestalo!!!Martin_534 píše:to by mě manželka asi zabilaraddy píše:ja som cistil KN filter nasledovne:
miernym prudom vody z osprchy som umyl hrube necistoty
filter som dal do pracky, prasok na bavlnu, teplotu na 40C, prihodil som tam nejake handry aby to nebuchalo a normalne som to vypral, bez zmykania samozrejme....nechal uschnut, no a potom som to decentne naolejoval a nakoniec zabalil do servitok, aby sa vysal prebytocny olej.....
Inak Raddy,dobry napad!Ja som ho vzdy cistil v priemisenom odmastnovaci(vyplakal som ho tam,ofukal stlacenym vzduchom,naolejoval a bol ako novy)!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Davas aj avivaz,aby to bolo hebke?!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
- Jimmbo
- user
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 17.03.2007, 23:27
- Bydliště: Velke Levare SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak čistit filtr KN
Mna by len zaujimalo aky olej mozem pouzit??? Je to origo na filtre ci mozem pouzit treba silikonovy???
200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...
Re: Jak čistit filtr KN
Muzes koupit origo sadu KN.
Ma velkou vyhodu. Filtr (KN) je po vyprani byli. A olej barvi. Takze vidis kam je potreba jeste nastrikat.
Jinak jednou za cas se pry doporucuje vzit filtr silikonovym olejem ve spreji.
Ma velkou vyhodu. Filtr (KN) je po vyprani byli. A olej barvi. Takze vidis kam je potreba jeste nastrikat.
Jinak jednou za cas se pry doporucuje vzit filtr silikonovym olejem ve spreji.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Jak čistit filtr KN
Ked chces jimbo mozem ti doniest jednu sadu KN cistiacu na carat, mam ju na predajni a viem ti ju dat za lepsiu cenu. inac MOC: 20€
RS13, motor komplet GO by Kentoya, FMIC Avia, walbro 255, otvorene sanie, nerez zvody, 3" nerez vyfuk od turba, alternativne FPR, tlak 0,6b, predne brzdy S14, 16" white Borbet, vrtane kotuce, chladič 180SX, rozpery, podvozok KYB + Tein, polyuretany na celom aute, napravy komaxit, budik na tlak turba, Nardi náboj na OMP 350mm
Open diff drifting
Open diff drifting