Čištění odporových drátků v AFM

jak na to :-)
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Čištění odporových drátků v AFM

Příspěvek od 935Baby » 02.07.2007, 17:07

Co se zlepsi po vyčištění v pripade ze byli odporove dratky zanesene?

- motor by mel mít plynulejší a klidnejsi chod (potvrzeno z vlastni zkusenosti)
- v extremnich pripadech muze motor treba prestat cukat behem akcelerace atd - pouze domenky

Z AFM je potřeba sundat vlastní snímač - odpojit konektor a sundat černou krabičku kterou drží dva šrouby. Po povoleni vytahovat snímač velice opatrně. Samotné odporové drátky jsou hluboko zasunuté v odlitku AFM takze je nutne vysouvani nehybat do stran nebo s dratky o něco zavadis. Po deomntazi pozor na tesnici O-kroužek at nevypadne – zustane prilepeny na bud na odlitku nebo na cidle.

K čištění použít speciální čistič na kontakty. Já použil čistič ve spreji na kontakty od výrobce Motip.
http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1

Hlavne je nutne aby ten čistič nezanechával po zaschnutí nejaké stopy – mastny fílm atd. Třeba technickým benzínem ani čističem na karburatory bych to nečistil, protože tyto čističe mohou zanechat na povrchu stopy – takovy zoxidovany film.

Samotne čistění:

hlavne opatrne, jednou vam spande snimac na zem nebo jeden neopatrny pohyb a game over :lol:

Pred cistenim sundat z cidla tesnici O-kroužek - čistící přípravek by ho mohl poskodit...
Použít třeba vičko od PET lahve a do nej nastříkat (nalít) čistící přípravek. Pokud si dobře vzpominam tak lze do toho vicka to cidlo ponorit aniz by se dotkly drátky dna. Chvilku nechat ponořené aby se špína poradne rozpustila. Po vyjmutí vzít čistící sprej a postříkat drátky, proud hezky smyje zbyvajici necistoty. Hlavne nestříkat na drátky z moc velké blízkosti aby je proud nepoškodil.

Pokud nemáte cistici kapalinu ve spreji tak lze k finalnimu ocisteni použít malinký opakují malinký a jemný modelářský štěteček a opatřně štětečkem omýt. Steteckem cistit pouze svislimy taky a ne vodorovnymi aby se nezachytil vlas stetce mezi vinuti dratku.

Je dobré po číštění použít nějakou lupu a zkontrolovat jak jsou čisté.

Dale je dobre zkontrolovat otvor v odlitku AFM kudy jde vzduch k odporovym dratkum zda ten otvor neni nejak zaneseny - ten otvor je velmi pekne opracovani - brouseny. V extremnich pripadech muze byt zaneseny i odvod vzduchu od dratku AFM - k tomu je nutne sundat filtr sani nebo pripadne airbox a odmontovat odlitek AFM z hadice sani.

No a nakonec: :evil3:

NISSAN nedoporucuje rozebirat AFM. Servisni manual strana xy :)
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 02.07.2007, 17:28, celkem upraveno 2 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum » 02.07.2007, 17:14

pro mene trpelive lidi:
1) vyndat afm
2) sehnat jemny stetec a trochu lihu
3) OPATRNE ty dratky ocistit stetcem namocenym v lihu
4) slozit zpatky a zbytek lihu zkonzumovat :-D

otestovano na moji byvale S12, fungovalo to pak paradne a kdyby nejebl motor, jezdi dodnes.

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 02.07.2007, 17:29

rozumik píše: 4) slozit zpatky a zbytek lihu zkonzumovat :-D
dobry :lol:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 03.07.2007, 13:57

jsou tam jenom dva drátky nebo aspon tam mám dva?
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

mike
user
Příspěvky: 1040
Registrován: 12.04.2006, 23:08
Bydliště: jihlava----birmingham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mike » 03.07.2007, 15:52

jo dva tam sou..

Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum » 03.07.2007, 18:20

presneji - jsou tam dva rezistory.

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 03.07.2007, 19:58

Princip AFM - je to v podstate hmotnostni prutokomer. Elektricke zapojeni je mustek (4 rezistory). Vstupni odporovy dratek v AFM je elektricky vyhrivany a ma jistou teplotu. Mustek je v zakladnim stavu vyvazeny a v jeho uhlopricce je nulove napeti. Pri prutoku vzduchu se ten prvni dratek ochlazuje a druhy ohriva, takze se mustek rozvazi a v jeho uhlopricce vznika meritelne napeti, ktere je primo umerne velikosti prutoku vzduchu. To si bere a vyhodnocuje ECU a na zaklade toho pak ridi dobu otevreni vstriku. Cela metoda je pri dodrzeni laminarniho proudeni v telese AFM velmi presna (na konstrukci prutokomeru vyuzivajici tuto metodu jsem kdysi pracoval a byl jsem schopen merit prutoky plynu az o velikosti jednoho kubickeho milimetru za minutu - !!!).
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 » 03.07.2007, 21:39

OT moze byt aj kontox???????
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900

Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime » 03.07.2007, 21:44

no tim cisticem na krabec jsem to mel v planu :(
on tak pekne cisti :wink:

Uživatelský avatar
Kytt
user
Příspěvky: 1450
Registrován: 24.05.2006, 07:28
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kytt » 04.07.2007, 08:02

vyčištěno lihem :D
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166

Uživatelský avatar
NISMOO7
user
Příspěvky: 1025
Registrován: 04.03.2007, 19:16

Příspěvek od NISMOO7 » 04.07.2007, 23:23

nieje to náhodou tak,že keď máš šišku a ešte nemáš vyriešený odparník,že možeš čistit afm každý mesiac? :-D /len pýtam ja som msel na 200sx-e
Z-Club Bratislava

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Příspěvek od Woyta » 06.02.2011, 00:22

Trochu jsem se diky popisu bal abych neposkodil odpory ale jsou nastesti trochu chraneny plastem.
Na cisteni jsem pouzil sprej na jemnou elektroniku PRF TCC. Cisti odmastuje a nechava povrch suchy.
Krasne sezral vsechnu spinu.
Kanalek v odlitku jsem proplachul redidlem. Sajrajt se rozpustil a vytekl.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Příspěvek od Petr.S14 » 10.02.2011, 18:17

já použil nějaké ředidlo, do víčka jsem si trošku nalil, štětečkem očistil drátky, pak jsem jí položil to toho víčka tak aby se ty drátky vykoupaly pěkně a za půl hodiny jsem je vyndal, tu díru kde snímají jsem prolil ředidlem a vyfoukal kompressorem, smontoval a funguje suprově dodnes :)
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
Jimmbo
user
Příspěvky: 1842
Registrován: 17.03.2007, 23:27
Bydliště: Velke Levare SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Příspěvek od Jimmbo » 11.02.2011, 08:02

Ja mam inu skusenost... Dal sem si vyrobit prirubu pod filtr a dal sem ju do cerveneho komaxitu...
Po lete sem chcel vyfukat vzduchovy filter a ked sem ho dal dole tak sem sa dost zdesil...
Komax v prirube popraskal a jeden ulomek mi vletel do vahy a pritavil sa na jeden rezistor...

Foto:
Obrázek

Nevim jak dlho to tam bolo ale chod motora to neovplivnilo... A ani po vymene celej vahy vzduchu sa chod motora nezmenil.... Takze nevim jak moc je ta vaha citliva ale moja musi byt strasne bezcitna... :D
Obrázek

200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...

holubrider
user
Příspěvky: 229
Registrován: 08.04.2011, 09:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Příspěvek od holubrider » 25.04.2012, 07:52

a jak je vubec nutný nebo kdy je potřeba aby se to takhle mechanicky čistilo ? MAstnota se tam stejně zas dostane,třeba i s filtru - a proto by se měla čistit sama tim že si dratky na moment rozpalí na 1000c (nevím ale přesně kdy,to jsem zapoměl) a tím tak vypalí mastnej film a bordel,je o tom v sekci servisního manualu v sekci popisu elektrických součástek,alespon u Z31. JAk to s tímdle je ? Proto jsem měl za to že spreje na AFM atd jsou čistě pocitová zaležitost,ale ted jsem tu o tom našel tema,tak by mě to celkem zajímalo.Ale vypadá to že svojí afm mám čistou po předchozim majiteli kdy se to dávalo do kupy,tak uvidíme za čas co se tam nalepí :lol:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů