Stránka 3 z 4

Re: Raddyho rady k vyberu turba

Napsal: 09.11.2005, 09:53
od Gerox
raddy píše:
Gerox píše:
raddy píše: malo by to byt 41,7 lbs/min nekorigovanych, po teplotnej korekcii (na mape su korigovany udaje) je to trosku menej, dajme tomu okolo 38-39....to sa uz zlozito rata.....

ok diky...ted se divam do jednoho katalogu na GT28RS a na 39 lbs se ani nedostane...znamena to ze to je na to auto malo??? nejspis neco delam blbe... :roll: :roll: :roll:
ano, mas pravdu. je tu este ale jedna vec. v niektorych clankoch sa odporuca brat ako maximalny prietok prietok pri otackach max. krut. momentu......Ale moj nazor je ze je podstatny prietok pri max. otackach a tak sa to aj vacsinou uvadza pri navrhu kompresora.
GT28RS naozaj nepodporuje prietok do 40lbs/min korigovanych. dosledok bude ze asi neudrzi tlak...
neudrzi tlak pri 7500 vsak? ale inak zaujimave ze RS turbo pouziva hodne lidi pro vykon kolem 350 ps... :roll:

podla coho si vypoital ten prietok?

Napsal: 09.11.2005, 13:17
od raddy
je na to pekne vyzerajuci vzorec, ale tu je hotova aplikcia, len dosadis cisla, ja som to ratal ako trulo:
http://www.bsmotor.com/turbo/kalkuler.html

Napsal: 09.11.2005, 13:31
od Gerox
diky...ale stejne mi to s tymi mapami nejak nevychadza... :roll: :roll: :roll: furt som mimo rozsah kompresorovej mapy... :evil:

jak sa pocita ten koeficinet tlaku? sa to len vynasobi dvomi?

napriklad pri 1.0 bar...to je 2.0?

Napsal: 09.11.2005, 13:46
od Martin_534
no možná, že to počítáme blbě :-)
nemělo by se to počítat s tlakem turba 0?

pak by to vycházelo na 15,8lb/ft pro ca a 17,4lb/ft pro sr
vždyt když chci spočítat, kolik vzduchu mi nasaje samotnej motor, tak by mělo bejt turbo odpojený

Napsal: 09.11.2005, 13:48
od raddy
Gerox píše:diky...ale stejne mi to s tymi mapami nejak nevychadza... :roll: :roll: :roll: furt som mimo rozsah kompresorovej mapy... :evil:

jak sa pocita ten koeficinet tlaku? sa to len vynasobi dvomi?

napriklad pri 1.0 bar...to je 2.0?
to ze si mimo rozsah je len a len tvoj problem :lol: :lol:
koeficient tlaku sa pocita:
tlak turba v psi+2 (strata v IC)+14,7
to cele deleno 14.7-0.2(strata vo fitltry)

preco sa teda zaujimas o GT28RS a nie o nejake ine turbo ktore podporuje tvoj motor, napr. T3/T4 trim super 60?

Napsal: 09.11.2005, 13:49
od Gerox
Martin_534 píše:no možná, že to počítáme blbě :-)
nemělo by se to počítat s tlakem turba 0?

pak by to vycházelo na 15,8lb/ft pro ca a 17,4lb/ft pro sr
vždyt když chci spočítat, kolik vzduchu mi nasaje samotnej motor, tak by mělo bejt turbo odpojený
mam dojem ze se to na objem nasaaneho vzduchu cili LBS nema vliv...

...ja mel na mysli tu osu Y...protoze kdyz mi to zere 43 lbs a dam tlak 1,0 tedy na ose Y 2.0 tak jsem rozhodne mimo kompresorovou mapu... :roll:

Napsal: 09.11.2005, 13:50
od raddy
Martin_534 píše:no možná, že to počítáme blbě :-)
nemělo by se to počítat s tlakem turba 0?

pak by to vycházelo na 15,8lb/ft pro ca a 17,4lb/ft pro sr
vždyt když chci spočítat, kolik vzduchu mi nasaje samotnej motor, tak by mělo bejt turbo odpojený
urcite nie, pocitame to spravne, pre 2l motor to vychadza okolo 40lbs/min, na 100%. Tlak turba vobec nie je zahrnuty vo vypocte prietoku.

Napsal: 09.11.2005, 13:51
od Gerox
raddy píše:
Gerox píše:diky...ale stejne mi to s tymi mapami nejak nevychadza... :roll: :roll: :roll: furt som mimo rozsah kompresorovej mapy... :evil:

jak sa pocita ten koeficinet tlaku? sa to len vynasobi dvomi?

napriklad pri 1.0 bar...to je 2.0?
to ze si mimo rozsah je len a len tvoj problem :lol: :lol:
koeficient tlaku sa pocita:
tlak turba v psi+2 (strata v IC)+14,7
to cele deleno 14.7-0.2(strata vo fitltry)

preco sa teda zaujimas o GT28RS a nie o nejake ine turbo ktore podporuje tvoj motor, napr. T3/T4 trim super 60?
pretoze GTRS podporuje moj motor...jazdi ich hodne aut...akorat se nedokazem k tomu dopocitat...:)

chapem to spravne ze to cele deleno 14.5? (jakozto vysledek 14.7-0.2)?

Napsal: 09.11.2005, 13:54
od raddy
Gerox píše:
raddy píše:
Gerox píše:diky...ale stejne mi to s tymi mapami nejak nevychadza... :roll: :roll: :roll: furt som mimo rozsah kompresorovej mapy... :evil:

jak sa pocita ten koeficinet tlaku? sa to len vynasobi dvomi?

napriklad pri 1.0 bar...to je 2.0?
to ze si mimo rozsah je len a len tvoj problem :lol: :lol:
koeficient tlaku sa pocita:
tlak turba v psi+2 (strata v IC)+14,7
to cele deleno 14.7-0.2(strata vo fitltry)

preco sa teda zaujimas o GT28RS a nie o nejake ine turbo ktore podporuje tvoj motor, napr. T3/T4 trim super 60?
pretoze GTRS podporuje moj motor...jazdi ich hodne aut...akorat se nedokazem k tomu dopocitat...:)

chapem to spravne ze to cele deleno 14.5? (jakozto vysledek 14.7-0.2)?
presne tak. 1bar zodpoveda teda pomeru 2.17, tlak 1.2bar sa rovna 2.35 tlakovy pomer

Napsal: 09.11.2005, 13:56
od Martin_534
p2c/p1c je prostě poměr skutečnýho tlaku v sání a tím co je za filtrem řed turbem

Napsal: 09.11.2005, 13:58
od Martin_534
raddy píše:
Martin_534 píše:no možná, že to počítáme blbě :-)
nemělo by se to počítat s tlakem turba 0?

pak by to vycházelo na 15,8lb/ft pro ca a 17,4lb/ft pro sr
vždyt když chci spočítat, kolik vzduchu mi nasaje samotnej motor, tak by mělo bejt turbo odpojený
urcite nie, pocitame to spravne, pre 2l motor to vychadza okolo 40lbs/min, na 100%. Tlak turba vobec nie je zahrnuty vo vypocte prietoku.
pak se ale koukni do tohodle kalkulátoru http://www.bsmotor.com/turbo/kalkuler.html
a uvidíš, že to s tlakem počítá

Napsal: 09.11.2005, 14:01
od raddy
Martin_534 píše:p2c/p1c je prostě poměr skutečnýho tlaku v sání a tím co je za filtrem řed turbem
Martin, je to tak ako som napisal, koniec koncov vzorec je uvedeny v tom katalogu garrett pre GT turba na strane 35...Je to rozdiel tlaku turba+atmosferickeho tlaku (14.7psi)+straty tlaku v medzichladici (konstanta 2) a to cele deleno atmosfericky tlak-strata tlaku vo filtry. Je to rozdiel ABSOLUTNYCH tlakov, preto sa tam pripocitava atmosfericky tlak.
O tomto vobec nemusime debatovat, je to na 100% tak ako som napisal.

Napsal: 09.11.2005, 14:01
od Gerox
Martin_534 píše:
raddy píše:
Martin_534 píše:no možná, že to počítáme blbě :-)
nemělo by se to počítat s tlakem turba 0?

pak by to vycházelo na 15,8lb/ft pro ca a 17,4lb/ft pro sr
vždyt když chci spočítat, kolik vzduchu mi nasaje samotnej motor, tak by mělo bejt turbo odpojený
urcite nie, pocitame to spravne, pre 2l motor to vychadza okolo 40lbs/min, na 100%. Tlak turba vobec nie je zahrnuty vo vypocte prietoku.
pak se ale koukni do tohodle kalkulátoru http://www.bsmotor.com/turbo/kalkuler.html
a uvidíš, že to s tlakem počítá
ale to je podle me ve vztahu k vykonu...ne k prutoku...nicmene je zajimavy...ze vykon se nemeni kdyz menis turbiny... :roll: 8)

Napsal: 09.11.2005, 14:04
od raddy
Martin_534 píše:
raddy píše:
Martin_534 píše:no možná, že to počítáme blbě :-)
nemělo by se to počítat s tlakem turba 0?

pak by to vycházelo na 15,8lb/ft pro ca a 17,4lb/ft pro sr
vždyt když chci spočítat, kolik vzduchu mi nasaje samotnej motor, tak by mělo bejt turbo odpojený
urcite nie, pocitame to spravne, pre 2l motor to vychadza okolo 40lbs/min, na 100%. Tlak turba vobec nie je zahrnuty vo vypocte prietoku.
pak se ale koukni do tohodle kalkulátoru http://www.bsmotor.com/turbo/kalkuler.html
a uvidíš, že to s tlakem počítá
Pardon, pomylil som sa, samozrejme sa pocita s tlakom turba, ale je to tlak prepocitany na ABSOLUTNY, tu je popis vzorca, ked si to preratas, vyde to tak isto:

Engine Volumetric Flow Equation
This equation is for finding the volume of air going into the engine. The displacement on our cars is 231 cu.in. We have a four stroke engine; the intake valve on a cylinder opens once every 2 revolutions of the engine. So, for every 2 revs the engine takes in 231 cu.in. of air. How many pounds of air is that? That depends on the pressure and temperature of the air in the intake manifold. But the volume is always 231 cu.in. every 2 rpm.

volume of air (cu ft/min)= engine rpm x engine cid
(1728 x 2)

Ideal Gas Law/Mass Air Flow
The Ideal Gas Law is a handy equation to have. It relates the air pressure, temperature, volume, and mass (ie, pounds) of air. If you know any three of these, you can calculate the fourth. The equation is written:

PV=nRT

where P is the absolute pressure (not the gauge pressure), V is the volume, n is related to the number of air molecules, which is an indication of the mass (or pounds) of air, R is a constant number, and T is the absolute temperature.

What are absolute temperature and pressure? Do we care? Of course we do!

Absolute pressure is the gauge pressure (measured by a gauge that reads 0 when it is open to the outside air) plus atmospheric pressure. Atmospheric pressure is about 14.7 psi at sea level.

Example: a boost gauge reads 0 psi before it is hooked up. Hook it up, boost the car, and it reads 17 psi. 17 psi is the gauge pressure, the absolute pressure at sea level is 14.7 + 19 = 33.7.

A pressure reading is marked psia or psig. The "a" stands for absolute, the "g" for gauge. (The psi stands for Pounds per Square Inch). As we just showed, 17 psig = 33.7 psia. A perfect vacuum is 0 psia, or -14.7 psig.

The absolute temperature is the temperature in degrees F plus 460. This gives degrees Rankine, or deg R. If it is 80 deg F outside, the absolute temperature is 80 + 460 = 540 deg R.

The Ideal Gas Law can be rearranged to calculate any of the variables. For example, if you know the pressure, temperature, and volume of air you can calculate the pounds of air:

n=PV/(RT)

That is useful, since we know the pressure (boost pressure), the volume (which we calculate as shown in the first section "Engine Volumetric Flow"), and we can make a good guess on the temperature. So we can figure out how many pounds of air the engine is moving. And the more pounds of air you move, the more power you will make.

Here is the Ideal Gas Law rearranged to the two handiest forms, with the required constants:

To get pounds of air:
n(lbs/min)= P(psia) x V(cu.ft./min) x 29
(10.73 x T(deg R))

To get the volume of air:
V(cu.ft./min) = n(lbs/min) x 10.73 x T(deg R)
(29 x P(psia))

Napsal: 09.11.2005, 14:05
od Martin_534
raddy píše:
Martin_534 píše:p2c/p1c je prostě poměr skutečnýho tlaku v sání a tím co je za filtrem řed turbem
Martin, je to tak ako som napisal, koniec koncov vzorec je uvedeny v tom katalogu garrett pre GT turba na strane 35...Je to rozdiel tlaku turba+atmosferickeho tlaku (14.7psi)+straty tlaku v medzichladici (konstanta 2) a to cele deleno atmosfericky tlak-strata tlaku vo filtry. Je to rozdiel ABSOLUTNYCH tlakov, preto sa tam pripocitava atmosfericky tlak.
O tomto vobec nemusime debatovat, je to na 100% tak ako som napisal.
já se stebou vůbec nepřu, já jen laicky vysvětlil o co tam jde, nehledě na to, že ztráta na filtru a ic může být u každýho auta jiná :-)