Měření komprese

jak na to :-)
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Měření komprese

Příspěvek od doublejay » 21.04.2007, 21:51

Zahřejeme motor, až teploměr ukazuje na své obvyklé místo ve středu stupnice. Vypneme, vytáhneme pojistku palivové pumpy (poblíž baterie), nastartujeme, počkáme, až se motor zastaví, 2x-3x zastartujeme naprázdno, odpojíme všechny svíčky a konektor od výkonového tranzistoru zapalování. Připojíme manometr k válci 1, plně sešlápneme plynový pedál (aby se otevřela škrtící klapka), protočíme motor startérem, zaznamenáme maximální hodnotu. Opakujeme pro všechny válce.

Předepsané tlaky:

Standard: 1177 kPa, 11.77 bar, 12.0 kg/cm2, 171 psi/350 rpm
Minimum: 981 kPa, 9.81 bar, 10.0 kg/cm2, 142 psi/350 rpm
Maximální odchylka mezi válci: 98 kPa, 0.98 bar, 1.0 kg/cm2, 14 psi/350 rpm

Jsou-li naměřené hodnoty příliš nízké, nalijeme otvorem pro svíčku trochu motorového oleje a opakujeme měření. Zvýšila-li se komprese, jsou opotřebované či zničené pístní kroužky. Zůstaly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujeme ventily a jejich sedla. Je-li komprese nízká v kterýchkoli dvou přilehlých válcích a přidání oleje nepomohlo, je vadné těsnění hlavy válců.

P.S. Je důležité uvolnit tlak v palivovém potrubí.

P.P.S. Tohle jde měřit JEN S PLNĚ NABITOU BATERIÍ, 350rpm jsou otáčky startéru právě při dobré baterii, jinak se motor sotva převaluje nebo otáčky klesají s každým dalším měřením na ostatních válcích!
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Nyci
user
Příspěvky: 467
Registrován: 23.04.2006, 09:20
Bydliště: Slepotice (Pardubice)

Re: Měření komprese

Příspěvek od Nyci » 01.03.2010, 11:37

Jen takový hloupý dotaz.
Lze měřit kompese na motoru s převodovkou který není v autě?
Jediný problém je v ohřátí motoru na provozní teplotu. Lze toto nějak obejít nebo vzřešit?
I love "Turbo" :)
Black S13 250sx (future drift car)
Black(Grey) S13 SOLD

díly 200SX S13 zde.

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od blázen » 01.03.2010, 17:10

lze,měřil sem ...ale jen studený..jen ho dobře upevni do nějakého stojanu.. je to v pohodě. a nezapomen v něm mít olej.. :--)) komprese za studena řeknou taky dost.. :)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Nyci
user
Příspěvky: 467
Registrován: 23.04.2006, 09:20
Bydliště: Slepotice (Pardubice)

Re: Měření komprese

Příspěvek od Nyci » 01.03.2010, 18:13

A je v měření nějaká odchilka od teplého motoru? třeba že mám odečíst nebo přičíst 1bar? Nebo se to takhle říct nedá. Nebo alespoň jestli bude mít za tepla nižší nebo vižší kompresi?
I love "Turbo" :)
Black S13 250sx (future drift car)
Black(Grey) S13 SOLD

díly 200SX S13 zde.

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od Heini » 02.03.2010, 14:11

A jak to změříš na motoru kterej nemaká :D
Obrázek

Je to divné ale zase 300ZX

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od Mirek » 02.03.2010, 14:13

pres baterku a starter 8)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od blázen » 02.03.2010, 14:22

za tepla má mít vyšší kompresi..ale jestli máš za studena pod 9bar na všech válcích tak to hned rozeber.. Dobrý motor by mohl mít za studena 10-11bar.. ale taky musí dobře dosedat ventily atd... je to jen orientačně za studena...
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od Heini » 02.03.2010, 16:18

Mirek píše:pres baterku a starter 8)
To ohřeješ :?
Obrázek

Je to divné ale zase 300ZX

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od Mirek » 02.03.2010, 16:31

vsak se tady pise ze s motorem venku zmeri jen komprese za studena ?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Mortex
user
Příspěvky: 52
Registrován: 06.07.2010, 08:32

Re: Měření komprese

Příspěvek od Mortex » 27.02.2012, 12:57

Ma myslis měřit kompresy pokud mi motor jede v pohodě ? Abych predešel nějakej pozdejším problemum ?
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu

Uživatelský avatar
Lefa
user
Příspěvky: 1614
Registrován: 22.02.2007, 15:21
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od Lefa » 27.02.2012, 13:14

Mortex píše:Ma myslis měřit kompresy pokud mi motor jede v pohodě ? Abych predešel nějakej pozdejším problemum ?
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu
motor se ti může zdát že jede v pohodě, ale je lepší to změřit, může ti to lecos napovědět
modrá S13, 89´
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4

alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622

Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od kenivruh » 27.02.2012, 16:51

Mortex píše:Ma myslis měřit kompresy pokud mi motor jede v pohodě ? Abych predešel nějakej pozdejším problemum ?
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu
Zmeranim nic nepokazis.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den

Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Měření komprese

Příspěvek od Woyta » 27.02.2012, 17:46

Tlaky 7,7,10.5,7 za studena obcas spatne startoval. Jinak jezdil moc pekne. Obcasna kontrola neuskodi.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133

Uživatelský avatar
Petr.S14
user
Příspěvky: 3741
Registrován: 03.03.2007, 10:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od Petr.S14 » 08.03.2012, 08:07

když to jede hezky, tak to neřeš, abys neměl pak zbytečný starosti.. Heini mi jednou řekl "jestli to jede dobře, tak nic neřeš a jezdi, řeš problém, až nastane" a jako prevenci dávat nový kruhy a výbrus.. když ten motor jede hezky.. na to je čas až přestane mít tlaky úplně :)
ObrázekObrázek
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření komprese

Příspěvek od blázen » 10.03.2012, 10:54

jj jezdi tak dlouho až dokud ti měrka na olej nebude zvedat kapotu :D
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů