Měření tlaku paliva

jak na to :-)
Odpovědět
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Měření tlaku paliva

Příspěvek od doublejay » 21.04.2007, 21:58

Spousta problémů s cukáním, ztrátou výkonu atd. je způsobená nedostatečným tlakem palivové pumpy (umístěna na držáku v nádrži, přístup z kufru), zaneseným palivovým filtrem (vlevo vedle motoru při pohledu od nárazníku) nebo vadným F.P.R. - regulátor tlaku paliva.

tlak měřený za F.P.R.: 250.1 kPa, 2.501 bar, 2.55 kg/cm2, 36.3 psi (platí pro odpojenou hadici řídícího ventilu)

Musí být konstantní - je-li nižší, je chudá směs a můžou se propálit písty, je-li vyšší, je směs bohatá, auto nejede a roste spotřeba.

I. Uvolnění tlaku paliva

Před odpojením palivového rozvodu je z bezpečnostních důvodů nutné uvolnit tlak paliva.

1. odstraňte pojistku palivového čerpadla
2. nastartujte motor
3. až se motor zastaví, zastartujte 2-3x, aby se uvolnil tlak
4. vypněte zapalování a znovu připojte pojistku palivové pumpy

II. Kontrola tlaku paliva

a. když znovu připojujete palivové rozvody, používejte vždy nové svorky
b. přesvědčte se, že šrouby na svorkách se nedotýkají přilehlých částí
c. pro dotažení svorek používejte momentový klíč
d. nekontrolujte tlak paliva, pokud je v činnosti systém řízení regulace tlaku, jinak měřidlo tlaku může vykazovat nesprávné údaje

1. uvolněte tlak paliva na nulu
2. odpojte palivovou hadici mezi palivovým filtrem a palivovou trubicí (na straně motoru)
3. mezi tato dvě místa připojte tlakoměr
4. nastartujte motor a zkontrolujte, zda palivo někde neuniká
5. odečtěte hodnotu tlaku

- když je připojena hadice ventilu tlakového regulátoru

196 kPa, 1.96 bar, 2.0 kg/cm2, 28 psi

- když je hadice ventilu tlakového regulátoru odpojena

245 kPa, 2.45 bar, 2.5 kg/cm2, 36 psi

6. zastavte motor a odpojte podtlakovou hadici tlakového regulátoru paliva ze vstupního přívodu
7. zaslepte vstupní přívod gumovou čepičkou
8. připojte nastavitelný zdroj podtlaku k palivovému regulátoru
9. nastartujte motor a odečítejte hodnoty tlaku paliva při změně podtlaku

Jsou-li výsledky neuspokojivé, vyměňte tlakový regulátor.

Tento postup najdete v manuálu, stránky EF&EC-129, 130
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů