4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

něco pro majitele šestiválců
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Mirek » 11.07.2010, 23:57

Chci se zeptat na nazory ohledne 4ws, ne klasicky hydraulicky, ale to jako ma skyline, elektricky se 3 rezimy fungovani (Power, A/T, Snow). Chtel jsem to davat pryc v domeni ze je to stejne jako u 240sx, ale tohle je mensi a praktictejsi. Jaky jsou rozdily v jizde s 4ws a bez nej. Pokud auto neni stavene na drift, ale spise na Grip + sem tam driftik atd, je lepsi to tam nechat nebo to mam dat pryc?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

vekslak
user
Příspěvky: 419
Registrován: 26.04.2010, 06:50

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od vekslak » 12.07.2010, 20:56

jedinou zkusenost se 4WS mam s prelude 2.0 ... kola krasne zatacely i na miste coz bylo velice prakticke pri parkovani :-) pri ostre jizde se auto chovalo bezvadne do doby nez se to 4WS vysralo :( takze pokud auto nemas vylozene na drift tak bych to tam nechal :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od blázen » 12.07.2010, 21:38

z prelude mám zkušenost z mrkačky.. už po koupi to bylo posrané
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Fizzbiker » 12.07.2010, 21:49

ja mam teda zkusenost jen fwd vs AWD

AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější

protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.

FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...

zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)

po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Mirek » 12.07.2010, 21:52

Fizzbiker píše:ja mam teda zkusenost jen fwd vs AWD

AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější

protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.

FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...

zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)

po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
Jak presne to ma souviset s 4ws (natacenim zadni napravy) 8)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Fizzbiker » 12.07.2010, 21:57

Mirek píše:Jak presne to ma souviset s 4ws (natacenim zadni napravy) 8)
jaj tak to sry myslel sem ze resis AWD... :mrgreen: tak to teda smaž....
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
chosecz
user
Příspěvky: 954
Registrován: 20.02.2007, 16:02
Bydliště: Praha

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od chosecz » 13.07.2010, 00:42

4WS, tím je myšlen hicas? Na R34 to mám a je to celkem ... zajímavý :-) Ještě jsem si na to neudělal názor, to bude chtít ten okruh zkusit, ale na okresce to neuvěřitelně drží stopu ... a je to cítit, takový divný pohyb zadní části :) Ovšem nic odborného vám k tomu nepovím :D
'01 Nissan Skyline R34 GTR LHD
'99 Nissan Silvia S15 LHD
'97 Nissan 260SX S14.5
'97 Nissan 200SX S14
'90 Nissan 200SX S13

'93 Nissan 200SX S13 (SOLD - DRIFT machine)
'93 Mazda RX-7 FD (SOLD - STREET machine)

Uživatelský avatar
Kohla
user
Příspěvky: 419
Registrován: 18.11.2009, 17:00
Bydliště: Praha/Olomouc

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Kohla » 13.07.2010, 07:16

Já co jsem slyšel, tak je to velmi zvláštní pocit, musí si na to člověk zvyknout, ale na okresce by se s tím mělo jezdit dobře... Na driftíky mi to moc nesedí - aby to nevedlo až k nečekané přetáčivosti a následným svodidlům 8)
200SX S13 ... "Being second is to be the first of the ones who lose" - Ayrton Senna

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Mirek » 13.07.2010, 08:14

chosecz píše:4WS, tím je myšlen hicas? Na R34 to mám a je to celkem ... zajímavý :-) Ještě jsem si na to neudělal názor, to bude chtít ten okruh zkusit, ale na okresce to neuvěřitelně drží stopu ... a je to cítit, takový divný pohyb zadní části :) Ovšem nic odborného vám k tomu nepovím :D
jojo..u R33 a 34 se to jmenuje Super Hicas, 3 mody funkce, prepinac na stredove konzoli se 3 polohama..vse elektricky. Asi ho tam dam, vyhodit to muzu vzdycky...diky za nazory.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
jsadik
user
Příspěvky: 599
Registrován: 08.04.2007, 00:55
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od jsadik » 13.07.2010, 17:20

Mám zkušenosti akorát s Prelude, na celym tom systému je zvláštní, že při hodně malym rejdu se točili kola stejně jako přední a teprve při většim obráceně.......přišlo mi to jako kravina, ale fungovalo to skvěle. Výborně kopírovala stopu i při větší rychlosti....nejednalo se o žádnej zachovalej kousek,ale docela vrak. Při ostrym zatočení do zatáčky byl zadek schopnej nečekaně ustřelit. Na kluzkym povrchu (sněhu) se to chová fakt divně a je třeba si na to zvyknout.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition

Uživatelský avatar
Milda
user
Příspěvky: 586
Registrován: 05.10.2004, 15:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Milda » 14.07.2010, 07:24

Tak stara Preludka mela nataceni zadni napravy pevne zavisle k nataceni predni, Nissany to maji delany podstatne inteligentneji pres comp...

Uživatelský avatar
Koudy
user
Příspěvky: 581
Registrován: 13.04.2009, 19:51
Bydliště: Pelhřimov

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Koudy » 14.07.2010, 16:31

Dle mého názoru je to pro auta, která mají rozložení váhy rovnoměrné jako třeba ZX, ale u SX vpředu s RB a již s tak lehkým zadkem, budeš muset jezdit zatáčky bez plynu. U FWD a AWD to značně snižuje nedotáčivost.

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Mirek » 14.07.2010, 16:41

Koudy píše:Dle mého názoru je to pro auta, která mají rozložení váhy rovnoměrné jako třeba ZX, ale u SX vpředu s RB a již s tak lehkým zadkem, budeš muset jezdit zatáčky bez plynu. U FWD a AWD to značně snižuje nedotáčivost.
koukal jsi nekdy jaky ma rozlozeni vahy SX na napravach? :)

This gives me 57/43 weight distribution. I'd say at BEST if you have an SR it would be 55/45 with similar car to mine. Basically my car at time of weigh in has nothing under the dash except wires, 3/4 tank of gas, no sound deadning and two front seats with stock steel wheels. This of course is on an S13 hatchback.
RB 240sx ma 57/43, coz neni tak spatne ;)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od blázen » 14.07.2010, 16:55

tomu se moc nechce věřit ta prdel u SX je fakt lehká
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti

Příspěvek od Mirek » 14.07.2010, 16:57

ten borec co to pise s tim byl na vaze, nevim teda jake RB, ale je to i s baterkou v motorovym prostoru.. Je potreba si uvedomit ze podstatna cast RB s prevodovkou je za napravou a ne pred. Takze vaha jde ke stredu.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů