Přestává jet, Ca18Det

Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Kamza » 15.10.2014, 12:15

Čau,

prosím o váš názor.
Nějakou dobu již řešim problém že mi motor přestane tak cca od 4tis ot. jet. Ze zkušenosti soudim že tam přestane jít benzín, nevim ale proč. Mam tam T28 řídim to Power FC a teď prověřené a vyčištěné 444vstřiky. Pal pumpu jsem měl Walbro 255 a teď jsem si půjčil 400l a je to pořád stejný. Dělalo mi to se sériovejma vstřikama s 255 Walbrem a i s chipem od Horsham stg.2. Mam sériové sání a mezichladič vzduchu i váhu vzduchu + otevřený výfuk 76mm.
Motor jde bez problémů vytáčet do omezovače avšak max. na čtvrt plynu a můžu tlačit i 0,8 bar, přidám li víc auto přestane ihned jet jak když utneš a po ubrání a plynulém přidání plynu se zas plynule bez škubnutí rozjede a jakmile s více jak čtvrt plynem to začne plnit tak to opět hned vypadne. Jakmile vypadne tah a uberu plyn a hned přidám stále nejede - musím ubrat a zlehka přidat a pak funguje. Po přidání nestřílí ani nic takového, neškube prostě jak když je tam fuel cut deffender ale ten by s použitím Power Fc již fungovat neměl. Když mám tlak na 0,5 - 0,6bar tak auto jezdí jak má! Odvzdušnění nádrže prověřeno.
Prostě nevim a tipuju už jen váhu vzduchu a nevim jestli to sériová vůbec dá. Nebo špatnej pal. regulátor nebo potenciometr škrt. klapky :?
Zkuste mi prosím poradit v čem by mohl být háček.

Předem díky za váš čas, ahoj

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od evo400 » 15.10.2014, 14:04

Tak tipoval bych to na problém se zapalováním. Jako první bych šel po svících a pokud tam máš víc jak 1mm mezeru tak je "sklepni" na 0,6-0,7mm a otestuj co se změnilo. Pak bych šel po cívkách.
Sám takové potíže řeším tak jak jsme popsal.... kontrola svící , nastavení, výměna , pak nové cívky a musí to jet.

Tedy za předpokladu, že je pravda vše co jsi napsal předtím

Druhá věc je, že PowerFC má funkci ochrany motoru při 100%DUTY vstřiků. Rozbliká ti "check engine" a vypne zapalování. A 440ccm vtřiky jsou lde hrubého výpočtu dobré tak na 300koní což je cca 1BAR foukání s dobrým předstihem.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od blázen » 15.10.2014, 15:55

pokud nemáš problém s palivem, taky bych šel po svících. ten odtrh tu kluci sklepávají tak na 0,8
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod

Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Kamza » 15.10.2014, 21:05

Svíčky mám klasiky NGK teď nové, předtím jsem měl také nové ty samé NGK a asi 500km po GO a lehčí zátěži jsem řešil cukání které po výměně za nové 4ks přestalo, nicméně popisovaný problém přetrvává.
Cívky jsem zkoušel dvě sady různě přehazovat, zkoušel jsem i dva jinné svazky k cívkám zkoušel jsem 2KS CASu různé předstihy od 10 po 20 a je to pořád stejné.
Po dnešním testu změřen tlak paliva na volnoběh 2bar s odpojeným podtlakem cca 2,2bar. Objednal jsem již pal. reg. a zkusim doladit tak jak to má být, nicméně si nemyslím, že by to mohlo takto usekávat běh motoru.
Co jsme ještě vypozorovali, že po zkalibrování TPS na (snad je to správně) v nul. poloze 0,44V a při tom co to ztratí výkon a držím stále plný plyn spadne napětí ze 4,4V na 2,5V tak nevim jestli je to normal či ten TPS je ten tam a jestli je možné, že by toto mohl při nesprávné fci, způsobovat.

:cry:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od raddy » 16.10.2014, 05:29

napatie tps je dane iba jeho polohou a nijako sa nezmeni,ak sa nezmeni poloha klapky,kadopadne pfc moze tento signal pouzivat inak ako seriova ecu. Zacni odtrhom sviecok. Tlak paliva na volnobehu 2bar, ak bezi iba pumpa tak 2.5bar.

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od evo400 » 16.10.2014, 06:32

Nové svíčky, které jsem kupoval před 3-4 roky měly běžně 1,2-1,5mm GAP což je strašně moc a dělalo to problém. Svíčky kupované minulý měsíc už tak ohromnou mezeru nemají. Spárové měrky stojí asi 80Kč a klíč na svíčky máš, takže to jistě zvládneš. Věřím ti Kamzo.

Pokud ti padá napětí TPS, pak je otázkou jaké další napětí a kde všude padá..... to by mohlo být uzemněním, při karosářských pracech se běžně zemnící body zašvihají barvou a pak se na to nějak zapomene. Další věc je, že může být někde poškozený svazek...... A ještě dotaz, padne ti jen výstup z TPS nebo dokážeš změřit zda ti padne i těch 5V kterými je TPS napájeno ? Pokud prudce ubereš plyn jednotka odstavuje palivo (takzvané deccel fuel cut) a pokud sice neubereš, ale jednotka si to podle TPS myslí tak je to také jedna z možností.

Tlak paliva je podle mne malý...... Aby ti stačili vstřiky rád bych viděl 3BAR (45PSI) s odpojeným pod tlakem nebo zapojený na volnoběh cca 2,5BAR
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Kamza » 16.10.2014, 07:38

Nové svíčky můžu sklepnout, samozřejmě měrky mám. Kostry mám jak sériové tak ještě tři navíc nové, dvě na bloku a jednu na hlavě, tak můžu jednu přehodit z bloku přímo na sání.
Napětí z TPS jsem sledoval z Power FC, ale snad ho nějak proměřím ( v nulové poloze 0,44 při plně ot. klapce zmiňovanejch 4,4 a při jízdě na plný plyn zničeho nic ale až od cca 4tis ot. spadne na 2,5)
Ty svíčky a odtrhy bych asi neviděl, ten problém je takový, že je to jak když vypneš klíček, prostě najednou nic a když pořád držíš plnej tak pořád nic, i když pomalu ubíráš stále nic a až když úplně ubereš a sekundu počkáš a pomalu přidáš tak teprve začne motor fungovat. V těch mezičasech to neškube neprská nic takového, prostě vůbec nereaguje na plyn :?
Naposledy upravil(a) Kamza dne 16.10.2014, 07:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od evo400 » 16.10.2014, 07:42

Tak si ještě zkus půjčit jiný TPS sensor.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Kamza » 16.10.2014, 07:46

Zkusim! :wink:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od raddy » 16.10.2014, 15:06

podla vsetkeho je problem spojeny s urcitou hranicou tlaku turba. Spojitost medzi zmenou TPS a tlakom turba je vsak nepravdepodobna. Ak by bol vadny TPS,pozoroval by si to za kazdych okolnosti. Tebou popisane priznaky zo vsetkeho najviac stale poukazuju na zapalovanie.

Peťouch
user
Příspěvky: 435
Registrován: 29.04.2014, 09:28

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Peťouch » 16.10.2014, 17:07

A co netěsnost IC vedení?

Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Kamza » 16.10.2014, 19:09

No nevim, co by takhle mohlo zlobit za část zapalování? Myslíš že by bylo možný aby přestalo fungovat zapalování všech válců najednou v jednu chvíli? :?
Netěsnost ve vedení stačeného vzduchu, že by se při velký zátěži projevila někde prasklina ufouklo to a přestalo to totálně jet :?
Nejde mi prostě do hlavy, že je to fakt jak vypnutí klíčku, bez cukání snížení výkonu, prostě najednou totál konec.

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od evo400 » 16.10.2014, 19:22

Když to je právě přesně ten okamžik, kdy jsem trochu bezradný u ECU do kterých člověk nevidí a neví proč se něco děje .......

Sériová ECU má asi fuel cut, ale power FC asi ne.... hlásí ti to knock ? nebo kolik procent máš zatížení vstřiků když než to vypne ? prostě musíš asi nejdřív zjistit, zda to udělá záměrně jednotka, nebo zda o tom alespoň ví a nebo zda to je něčím jiným o čem ani jednotka neví.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Kamza
user
Příspěvky: 285
Registrován: 13.12.2010, 20:18

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od Kamza » 16.10.2014, 19:42

No, knock bývá než to udělá do 30 po tomto vypnutí je klidně 60 . Tyhle 444 vstřiky mi ukázaly max 74%. Zítra večer zkusim ten TPS a namontuju pal. reg. a uvidim :roll:

Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestává jet, Ca18Det

Příspěvek od evo400 » 16.10.2014, 20:48

Ty :evil: ole knock 30 ? to už je trochu moc ne ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů