sezrane tesneni v hlavnim brzdovem valci, repas brzdoveho valce

Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

sezrane tesneni v hlavnim brzdovem valci, repas brzdoveho valce

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2018, 02:39

Ahoj vsem,

tak behem toho jak okukuju po 7mi letech necinnosti Nissana, tak jsem dnes se zdesenim koukal na hlavni brzdovy valec :twisted: Vypada, ze kapalina, ktera byla naposledy menena nekdy v roce 2009, mi prozrala tesneni a tekla ven v miste, kde je hlavni brzdovy valec pripojen na podtlakovy posilovac brzd.

Nikdy jsem nic tak desiveho na fotkach nevidel. Ten brzdovy valec uz jsem jednou repasoval, menil jsem vsehna tesneni
z tohoto duvodu:
http://www.200sx.cz/viewtopic.php?f=160 ... dovy+valec
http://www.200sx.cz/viewtopic.php?f=154 ... dy#p134200
Pouzil jsem kit od vyrobce FRENKIT. Je mozne, ze ta tesneni byla z nekvalitniho materialu.

Pruser je, ze vypada, ze uz ani druhovyroba nedela novy brzdovy valec. A Nissan mozna uz taky ne. Co si pamatuju, tak od Nissanu stejne nesla sehnat sada na pretesneni a za cely brzdovy valec chteli neco kolem 10 000Kc (nekdy v roce 2009)
Přílohy
20180923_001444.jpg
20180923_000714.jpg
20180923_000703.jpg
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 23.09.2018, 21:22, celkem upraveno 4 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sezrane tesneni v hlavnim brzdovem valci, repas brzdoveho valce

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2018, 02:44

Jakou davate brzdovou kapalinu? DOT4? V servisnim manualu je ve specifikaci DOT3. Ale ty soucasne DOT4 kapaliny maji casto ve specifikaci psano ze splnuji obe normy DOT4 a i DOT3. To same bylo psano i na te me kapaline.

Teoreticka otazka: je mozne, ze po 6ti letech ta brzdova kapalina zacne byt tak agresivni ze rozere tesneni? Pokud ano, tak mam v prdeli i tesneni v ABS a v brzdicich :twisted: Myslel jsem, ze jedine co se s brzdouvou kapalinou stářím stane, je to, že v ní bude hodně vlhkosti.

Koupim asi zase tu repas sadu od FRENKIT
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
DragonART
user
Příspěvky: 1916
Registrován: 04.09.2007, 16:32
Bydliště: Pardubice

Re: sezrane tesneni v hlavnim brzdovem valci, repas brzdoveho valce

Příspěvek od DragonART » 23.09.2018, 10:51

Já když jsem měnil tak jsem dával vždycky dot4 kapalinu. Ale je fakt že mě stálo dvoukilo vždycky max 2 roky :D pak jsem chvilku jezdil.
Dark Red S13 powered by SR20DET
No letos už snad pojede :D

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sezrane tesneni v hlavnim brzdovem valci, repas brzdoveho valce

Příspěvek od 935Baby » 23.09.2018, 20:32

Mam tam hl. valec znacky TOKICO (ABS verze pro Evropu). Co jsem koukal ne obchody s autodilama (napr. Autokelly a Autorozvody.cz). Tak maji v nabidce repas sady od firem FRENKIT a AUTOFREN, jenze na valce znacky NABCO :( (koukal jsem i primo do katalogu vyrobcu)

NABCO (22,22mm) ma jiny prumer valce nez TOKICO (23,81mm).

No to bude jeste zajimave co kde splasim...

Mozna to je ten duvod proc mi ten valec vychcal. Mozna jsem tenkrat omylem koupil repas sadu na NABCO valec.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sezrane tesneni v hlavnim brzdovem valci, repas brzdoveho valce

Příspěvek od 935Baby » 29.09.2018, 17:15

Jako desna prdel tohle. Asi nejaka copy right protection dohoda od firmy TOKICO s aftermarket vyrobci repas sad, protoze nikdo na svete evidentne tu repas sadu na S13 nedela (Nissan uz to nema skladem a stejne by za to chtel tak 4000kc, to chteli tenkrat v roce 2007). Novej brzdovej valec Nissan ma, ale za krasnych 9000Kc :albino: (skladem je v Holandsku a asi jeste dlouho bude :D ).

Koukal jsem na cca pet velkych automotive aftermarket vyrobcu brzdovych sad a vischni maji sadu jen na to pitome NABCO (non-ABS).
Jedine, co jsem nasel bylo, na www.rockauto.com tam maji repas sadu s pistkama na 240SX (to by melo mit stejny valec, jenze to tam nikde nepisou).

Ale mam nejaka zalozni reseni:
a) nasel jsem od firmy A.B.S repas sadu (cela nová sestava pistků) pro TOKICO valec na nejake jine Nissan auto s prumerem valce 23,81mm (predpoklad je, ze to bude mit stejne zapichy na pístkách, tzn. těsnění bude fungovat). Dle fotek kdyz koupim dve ty A.B.S sady, tak ziskam potrebny pocet tesneni co potrebuju (tj. 4ks) a vyjde to na cca 1400Kc.
https://www.autoteiledirekt.de/abs-7715752.html

backup reseni:
b) mela by jit koupit samotna tesneni od techto vyrobcu
https://www.frenkit.es/files/2018/08/sizes.pdf
https://www.seinsa.es/archivos/Piezas%2 ... figura.pdf
Jenze:
- nevim zda dokazu nejak solidne zjistit jaky by mel byt maly a velky nominal prumer toho tesneni, protoze to musi mit nejake presahy a to na vnejsim prumer a na vnitrnim co dosedne na zapich pistku. Ale ta tesneni od vyrobcu by teoreticky mela dle nominal zastavbovych rozmeru dimenzovana jiz s presahem . Nebo si na Google play stahnu aplikaci Trellebor O-ring selector a budu nejak laborovat
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti