Nej?ast?ji pou?ívané kusy manuálu

Všechny dotazy ohledně aut Nissan 200sx S13 S14, 300zx, tuning, vychytávky atd..
Zamčeno
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 02.12.2003, 11:46

Pro v?echny, kte?í tak úpln? nezvládají anglické stránky manuálu nebo jim vadí snad a? p?íli? polopatický balast okolo, plácnu sem p?eklad nej?ast?ji pou?ívaných postup? podle manuálu. M??ete se p?idat!!! :D
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 02.12.2003, 11:55

M??ení komprese:

Zah?át motor, a? teplom?r ukazuje na své obvyklé místo ve st?edu stupnice, vypnout, vytáhnout pojistku palivové pumpy (poblí? baterie), 2x-3x nastartovat, po?kat, a? se motor zastaví, odpojit v?echny sví?ky, odpojit konektor od výkonového tranzistoru zapalování. P?ipojit manometr k válci 1, pln? se?lápnout plynový pedál (aby se otev?ela ?krtící klapka), proto?it motor startérem, zaznamenat max. hodnotu. Opakovat pro v?echny válce.

Tlaky:
Standard: 1177 kPa, 11.77 bar, 12.0 kg/cm2, 171 psi/350 rpm.
Minimum: 981 kPa, 9.81 bar, 10.0 kg/cm2, 142 psi/350 rpm.
Maximální odchylka mezi válci: 98 kPa, 0.98 bar, 1.0 kg/cm2, 14 psi/350 rpm.

p?epo?et kPa-bar-kg/cm2-psi: 100:1:1,02:14,528 (p?ibli?n?)

Jsou-li nam??ené hodnoty p?íli? nízké, nalijte otvorem pro sví?ku trochu motorového oleje a opakujte m??ení. Zvý?ila-li se komprese, jsou opot?ebované ?i zni?ené pístní krou?ky. Z?staly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujte ventily a jejich sedla. Je-li komprese nízká v kterýchkoli dvou p?ilehlých válcích a p?idání oleje nepomohlo, je vadné t?sn?ní hlavy válc?.

P.S. Fakt d?le?ité je uvolnit tlak v palivovém potrubí, jinak vyjdou nesmysly!!!

P.P.S. Tohle jde m??it JEN S PLN? NABITOU BATERIÍ, 350rpm jsou otá?ky startéru práv? p?i dobré baterii, jinak se motor sotva p?evaluje nebo otá?ky klesají s ka?dým dal?ím m??ením na ostatních válcích!
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 02.12.2003, 12:01

Spousta problém? s cukáním, ztrátou výkonu atd. je zp?sobená nedostate?ným tlakem palivové pumpy (umíst?na na dr?áku v nádr?i, p?ístup z kufru), zaneseným palivovým filtrem (vlevo vedle motoru p?i pohledu od nárazníku) nebo vadným FPR - regulátor tlaku paliva. V mém filtru bylo deci n??eho, co p?ipomínalo jemné bláto!!!

tlak m??ený ZA FPR: 250.1 kPa, 2.501 bar, 2.55 kg/cm2, 36.3 psi

Musí být konstantní - je-li ni??í, je chudá sm?s a m??ou se propálit písty, je-li vy??í, je bohatá sm?s, motor je p?ehlcený, auto nejede a roste spot?eba!!!
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 02.12.2003, 12:05

A te? specialita - diagnostika ECU, chybové kódy (usnadní 90% problém?):

Najd?te krabici umíst?nou vlevo dole v prostoru pro spolujezdce. Budete muset odstranit v?echny dr?áky kabelá?e, ale vedení ponechte na míst?. Odsu?te krabici tak, abyste vid?li ?roub s dv?ma kontrolkami poblí?. Ozna?te nebo zapamatujte si výchozí pozici ?roubu, neboť se obtí?n? nastavuje.

Tento ?roub umo??uje vstoupit do p?ti mód? vestav?ných do ECU.

Mode 1 ? monitorování sníma?e výfukových plyn? (normální mód)
Mode 2 ? monitorování regulace pom?ru sm?si
Mode 3 ? vlastní diagnostika (self diagnostic)
Mode 4 ? zapne/vypne diagnostický systém
Mode 5 ? diagnostika v reálném ?ase

Po vypnutí zapalování se jednotka vrátí do b??ného módu 1.

Chybová hlá?ení jsou ulo?ena v módu 3. Tyto údaje se ztratí, je-li odpojena baterie nebo je-li zvolen mód 3 a následn? mód 4.

Abyste vstoupili do módu 3, zapn?te zapalování, ale nestartujte!!!

Oto?te ?roubem ve sm?ru hodinových ru?i?ek, a? za?nou kontrolky blikat. Jednou pro mód 1, dvakrát pro mód 2 atd. Pot?ebujeme mód 3, kdy kontrolky blikají 3x, nem?jte obavy, pokud se dopustíte chyby. Cyklus pokra?uje, kdy? se ?roub vrátí do výchozí polohy.

Pokud kontrolky blikají 3x, oto?te ?roubem pln? proti sm?ru hodinových ru?i?ek a znovu se podívejte na kontrolky.

Jste v diagnostickém módu, kontrolky nyní blikají podle chybového kódu. ?ervené sv?tlo indikuje desítky, zelené jednotky. Tedy nap?. jestli?e ?ervená bliká 5x a zelená 3x, znamená to kód 53.

Zde je krátký vý?et kód?:

11 ? okruh sníma?e úhlu odtrhu
12 ? okruh m??i?e pr?toku vzduchu
13 ? okruh sníma?e teploty motoru
14 ? okruh sníma?e rychlosti vozidla
21 ? chyb?jící zapalovací signál na primární cívce
31 ? E.C.U. (E.C.C.S. vadná ?ídící jednotka)
33* - okruh sníma?e výfukových plyn? O2
35* - okruh sníma?e teploty výfukových plyn?
43 ? okruh sníma?e polohy ?krtící klapky
45 ? porucha vst?ikování
55 ? ?ádné chyby (v?e v po?ádku)

Je-li kód 55, nemáte ?ádné potí?e s ?ídící jednotkou, jejími konektory nebo senzory.

Vraťte ?roub do p?vodní pozice.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 02.12.2003, 12:21

Malá drobnost s velkými následky - termostat.

Na dvou motorech jsem 2x m?nil termostat - asi ?astá závada, proto?e v?t?ina prvních majitel? t?chto aut s nimi zachází jako se starými ?kodovkami - jen a jen jezdí, starost a pé?e ?ádná. A tak jestli vám auto netopí do ujetí 5-6km od startu, teplom?r se odlepí od nulové polohy po 20-30km, je ur?it? vadný termostat. Posledn? byl za studena otev?ený tém?? o 1mm!!! Následky - dlouhou dobu není zah?átý motor, platí teorie o tepelné rozta?nosti - v?echny v?le jsou minimalizované, je vy??í t?ení a tím i opot?ebení díl? motoru (krou?ky, válce, lo?iska atd). V zim? je to fakt ten nejlep?í zá?itek, co svému motoru m??ete dop?át. Hlavn? kdy? mu trochu "nalo?íte" p?i p?edjí?d?ní atd. Vým?na je snadná, n?kdy je nutné vym?nit t?sn?ní - je fíbrové, pokud je p?vodní, v?t?inou se p?i demontá?i strhne. Pokud koupíte auto v originální konfiguraci, pravd?podobn? nikdy nebyla vym?n?na kapalina - pak je v chladícím systému n?co jako voda z oranice (idanow by mohl vypráv?t). Chce to párkrát napustit a vypláchnout a teprve pak naplnit nemrznoucí sm?s. Nejsou-li díry a net?snosti, je úbytek i v parném lét? (t?eba leto?ním) a p?i ka?dodenním je?dení velmi malý, dolíval jsem asi 0,5l.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

nitros
user
Příspěvky: 201
Registrován: 24.11.2004, 19:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od nitros » 05.12.2003, 12:23

super prispevek, pribyla ti jedna (bez) - vyznamna carka, mas toho prelozenyho vic? das mi copyright abych to hodil na mainpage?

NiTroS
`91 red 200SX

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 05.12.2003, 16:05

Mam toho vic, musim pohledat doma v PC, delal jsem nejake preklady pro sveho mechanika. Prinesu, poslu na forum. Copyright se milostive udeluje :D
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 10.12.2003, 12:08

I. Uvolnění tlaku paliva

Před odpojením palivového rozvodu je z bezpečnostních důvodů nutné uvolnit tlak paliva.
1. odstraňte pojistku palivového čerpadla
2. nastartujte motor
3. a? se motor zastaví, zastartujte 2-3x, aby se uvolnil tlak
4. vypněte zapalování a znovu připojte pojistku palivové pumpy

II. Kontrola tlaku paliva

a. kdy? znovu připojujete palivové rozvody, pou?ívejte v?dy nové svorky
b. přesvěčte se, ?e ?rouby na svorkách se nedotýkají přilehlých částí
c. pro dota?ení svorek pou?ívejte momentový klíč
d. nekontrolujte tlak paliva, pokud je v činnosti systém řízení regulace tlaku, jinak měřidlo tlaku mů?e vykazovat nesprávné údaje

1. uvolněte tlak paliva na nulu
2. odpojte palivovou hadici mezi palivovým filtrem a palivovou trubicí (na straně motoru)
3. mezi tato dvě místa připojte tlakoměr
4. nastartujte motor a zkontrolujte, zda palivo někde neuniká
5. odečtěte hodnotu tlaku

- kdy? je připojena hadice ventilu tlakového regulátoru

196kPa, 1.96bar, 2.0kg/cm2, 28psi

- kdy? je hadice ventilu tlakového regulátoru odpojena

245kPa, 2.45bar, 2.5kg/cm2, 36psi

6. zastavte motor a odpojte podtlakovou hadici tlakového regulátoru paliva ze vstupního přívodu
7. zaslepte vstupní přívod gumovou čepičkou
8. připojte nastavitelný zdroj vakua/podtlaku k palivovému regulátoru
9. nastartujte motor a odečítejte hodnoty tlaku paliva při změně podtlaku

Tlak paliva se mů?e sni?ovat pokud podtlak roste. Jsou-li výsledky neuspokojivé, vyměňte tlakový regulátor.

manuál EF&EC-129, 130 (jsou tam obrázky)
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů