LSD - limited slip differential

Všechny dotazy ohledně aut Nissan 200sx S13 S14, 300zx, tuning, vychytávky atd..
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 21.06.2004, 19:30

Vedeli jse ze S13 pred faceliftem tj. cca 89 -91 byle vybavena klasickym otevrenym diferencialem a po faceliftu tj. cca 91-94 ji vybavovali diferencialem LSD - diferencial s omezenou svornosti.


Vyhoda LSD spociva v tom ze v momente kdyz zacne jedno zadni kolo prokluzovat tak je prenesen tocivy moment na kolo s vetsi prilnavosti. Ve finalo to ma efekt ze kola
jdou do smyku vzdy soucasne (ne jako u otevreneho - klasickeho diferencialu, kdy v zatackach prokluzuje vnitrni kolo)

Hlavni vyhoda - rychlejsi prujezdy zatackami, lepsi trakce v zatackach. Vlaste taky proto je S13 znama jako driftingove auto - kvuli LSD.


Je tak pro zajimavost:

majitele nefaceliftovane verze S13: raddy a ostatni. Nepremysleli jste
o tom dat tam LSD? Vedeli jste vubec ze jsou rozdily v diferencialech u S13???
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed » 21.06.2004, 20:28

no to je zajímavé.jeliko? mám snad model auta 92 tak by tam ten diferenciál mohl být.no a? to dám do kupy tak to vyzkou?ím ;)
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS

Uživatelský avatar
zorro
user
Příspěvky: 150
Registrován: 27.09.2004, 13:27
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zorro » 21.06.2004, 20:28

Vzhledem k tomu, ?e jsem vá?ný adept na LSD, tak jsem tohle dost zji?ťoval a z mých zdrojů jsem se dozvěděl, ?e v?echny RS13 (hatchbacky) byly vybaveny LSD, kromě těch evropských. Jo je to tak, jsem kvůli tomu pekelně nas*anej. Tak?e já u? sháním LSD z Ameriky nebo z Japanu. Jejich cena je okolo 250 dolaru. :))) Teď u? to jen visí na penězích. :)))
Let´s drift!!!
Obrázek

Uživatelský avatar
zorro
user
Příspěvky: 150
Registrován: 27.09.2004, 13:27
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zorro » 21.06.2004, 20:30

Jinak o tom, ?e by 89-91 byly bez LSD a 91-94 s LSD jsem nikde nečetl a moc se mi tomu věřit ani nechce. Jinak dá se to poznat jednodu?e. LSD má jiný kryt a navíc oran?ovou samolepku Viscous Limited Slip Diff.
Let´s drift!!!
Obrázek

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 21.06.2004, 20:53

Sakra!!!!!!!!!! to jake Evropske specifikace LSD nemaji???? :angry:

No to mi ani nerikej! :unsure:

Ja o tom cetl na sxoc.com tam ho maji az ve facelift verzi! A co jsem slysel tak Anglicke a Evropske verze jsou stejne! (tedy az na ten jejich volant na spatne strane :lol: :lol: )
Dovoz LSD z ciziny to bude asi dost drahe (doprava atd) Odkud presne by se dal objednat? Hod sem prosim te odkaz. Vim ze je maji napr. na:

<span style='color:red'>www.projectnissan.com - jinak toto je super internetovy obchod na Nissany</span>
www.takakaira.co.jp

Ale rozhodne nebyly za 250USD. A ten dovoz z Japanu to bude krute!!!!!!!! :blink:
Leda tak z USA.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
zorro
user
Příspěvky: 150
Registrován: 27.09.2004, 13:27
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zorro » 21.06.2004, 22:12

Evropské verze nemají LSD! :(((

Jinak samozřejmě 250 dolarů za second hand VLSD z RS13. Pak jsou lep?í komerční LSD a ty stojí nad 350 dolarů. :(
Let´s drift!!!
Obrázek

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 22.06.2004, 07:01

Samozrejme ze sme vedeli ;) To by si sa divil, ale UK a europske verzie ani zdaleka nie su rovnake, takysto neplati ze faceliftovane maju vsetky LSD. LSD ma ten zlty stitok, ked pokrutis kolesom, tak pri obyc. dif. sa druhe koleso nekruti, pri LSD sa tocia obidve.

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 22.06.2004, 09:19

Jasneze jsme to vedeli :P Ja mam model '91 a ten rozdil byl patrny v breznu, kdyz jsme si s Ondrou a Martinem vyjeli ze srazu v Brne na letiste v Kamenu, Martin najel do snehu, zaradil 1 a auto na volnobeh stalo a tocilo jednim kolem. Tohle jsem nebyl schopny udelat, ani kdyz jsem byl jednim na suchu a druhym na snehu. Jen jsem nevedel, za tento typ dif. neni na vsech S13, jeste se na to kouknu do manualu, ale bude to tak, jak uz tady bylo popsano vyse.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
zorro
user
Příspěvky: 150
Registrován: 27.09.2004, 13:27
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zorro » 22.06.2004, 09:24

Doublejay: moc bych si nefandil...:))) pokud má? LSD, tak jedině dokupovanej...on ten tvůj diferák můze byt v lep?ím stavu a proto se ti jen tak kola neotočily...mů?e to být taky gumama atd...jo a navíc z vlastní zku?enosti vím, ?e sem tam se točí jen jedno kolo a sem tam obě dvě...:)))
Let´s drift!!!
Obrázek

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 22.06.2004, 09:35

Mam takovy dojem, ze kdyz bylo auto zvednute, otocil jsem kolem a druhe se tocilo taky. A na snehu ve smyku delam dve stopy, vnitrnim i vnejsim kolem.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 22.06.2004, 09:41

to ci mas LSD zistis velmi lahko. Skus na asfalte pretocit kolesa "zahrabat", ak ostanu suvisle stopy po pneu,mas obycajny diferak, ak su stopy prerusovane, mas LSD. S LSD neprehrabnes....

Uživatelský avatar
zorro
user
Příspěvky: 150
Registrován: 27.09.2004, 13:27
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zorro » 22.06.2004, 10:00

Mě to na sněhu taky při smyku dělá dvě stopy...důkaz je tady...:)

Obrázek


Raddy: jakto?e si LSD nezahrábne? v?dyť hrabe úplně normálně, jen za ka?dých podmínek hrabou obě kola stejně...:)))...dá se to úplně jednodu?e poznat, kdy? se otáčí? třeba o 180stupňů a zezadu se ozývají hrozné zvuky a kola se smýkají...
Let´s drift!!!
Obrázek

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 22.06.2004, 11:50

na snehu to vzdy bude hrabat :rolleyes:
Zmysel LSD je obmedzit preklz zadnych kolies, pokial viem, preto sa neprenasa cela sila na kolesa (limited slip differenciall- diferencial s obmedzenym preklzom).
To co hovoris ty je uzavierka diferencialu-vykon sa prenasa na obidve kolesa rovnako za kazdych podmienok. To ale nie je LSD...
Este raz, s LSD nie je mozne presmyknut kolesa v suvislej stope (na asfalte). Poial je v LSD stary olej (pripadne bez oleja :o ), funguje ako normalny diferak...

Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU » 22.06.2004, 12:32

Uzávěrka diferenciálu by se mi líbila, zkou?el jsem gumovat dokola, ale pořád mi hrabe jen jedno kolo...
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)

Uživatelský avatar
zorro
user
Příspěvky: 150
Registrován: 27.09.2004, 13:27
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zorro » 22.06.2004, 13:01

Limited slip diff = Diferenciál se zvý?enou svorností...

Dělají se i tzv. 50:50 LSD, co? je vlastně totální uzávěrka a obě kola se točí stejně. Vhodný do terénu.

Nesly?el jsem nikdy o tom, ?e by LSD dělalo při hrabání přeru?ované čáry. Tohle dělají systémy jako TCS = Traction Control System. LSD dělá jen to, ?e prostě nebude hrabat jedno kolo samotné, ale v?dy zaráz. Sice ne v poměru 50:50 ale i tak je to lep?í ne? 100:1 u sériovýho diferáku.

Pokud je LSD v háji nebo je tam málo kapaliny, tak se chová jako klasickej otevřenej diferák = točí se jen jedno kolo.

LSD je výborná věc na driftování, proto?e se ty drifty jednodu?eji inicializujou, kola se začnou smýkat zároveň, tak?e zadek hezky ustřelí. :) A navíc díky tomu, ?e hrabou obě kola zároveň, tak jsou ty drifty i mnohem čitelněj?í. :)))

Raddy: najdi si pár videí, kde lidi s 200SX mají LSD a uvidí?, ?e při ostrým rozjezdu jim hrabou obě kola a dělají dlouhý hady...:)))

Jo a je?tě něco...jel jsem před rokem s Lamborghini Diablo 5,7 VT Roadster. To VT tam stojí pro Viscous Traction. Kdy? si to Diablo chce hrábnout, tak mezinápravovej "LSD" diferák připojí přední kola v poměru 72:28 (zadek:předek) pokud se nemýlím. :))) A takhle přesně funguje LSD - kdy? si chce auto hrábnout jedním kolem, tak se přidá i to druhé...:)))
Let´s drift!!!
Obrázek

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů