Plnící tlak turba

Všechny dotazy ohledně aut Nissan 200sx S13 S14, 300zx, tuning, vychytávky atd..
Zamčeno
Tom

Příspěvek od Tom » 19.07.2004, 13:10

Na kolik se hodí zvý?it tlak u turba T25 abych nemusel neustále repasovat atp. Standartně je tam tu?ím 0,8baru, ?e? Nějak mě matou údaje 10 psi, 15 psi, to je jen v jiných jednotkách? :huh:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 19.07.2004, 13:32

<!--QuoteBegin-Tom+Jul 19 2004, 12:10 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Tom @ Jul 19 2004, 12:10 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Na kolik se hodí zvýšit tlak u turba T25 abych nemusel neustále repasovat atp. Standartně je tam tuším 0,8baru, že? Nějak mě matou údaje 10 psi, 15 psi, to je jen v jiných jednotkách? :huh: [/quote]
Da sa zvysit na 1bar, ale na to aby to bolo bezpecne potrebujes urobit vyfuk, sanie a cip odo mna ;)
Vykon po tejto uprave je cca 220k, spytaj sa Ondreya....

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 19.07.2004, 13:36

<!--QuoteBegin-Tom+Jul 19 2004, 12:10 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Tom @ Jul 19 2004, 12:10 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Nějak mě matou údaje 10 psi, 15 psi, to je jen v jiných jednotkách?  :huh: [/quote]
1 bar je cca 15psi, liber na ctverecni palec, je to jen jina jednotka B) Sani je podminka naprosto nutna, standardni airbox s tou S-trubkou je nesmysl, vyfuk je velmi vhodne udelat, aby ti nebrzdil turbo a nevytvarel protitlak (u turba plati, ze zadny vyfuk je ten nejlepsi). Minimum je vyhozeni katalyzatoru a jeho nahrada trubkou s prirubami, pak ale neprojdes STK.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 19.07.2004, 13:45

<!--QuoteBegin-doublejay+Jul 19 2004, 12:36 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (doublejay @ Jul 19 2004, 12:36 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> [Minimum je vyhozeni katalyzatoru a jeho nahrada trubkou s prirubami, pak ale neprojdes STK. [/quote]
Ale prejdes, staci podmaznut. Alebo ste v cechach uz tak daleko ze kvoli katalizatoru neprejdes STK???? :o :P :D

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 19.07.2004, 13:52

<!--QuoteBegin-raddy+Jul 19 2004, 12:45 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (raddy @ Jul 19 2004, 12:45 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ale prejdes, staci podmaznut. Alebo ste v cechach uz tak daleko ze kvoli katalizatoru neprejdes STK???? :o :P :D [/quote]
Nejsme, neboj :P Ale to pak STK stoji trosku vic :( I nekolikanasobne... Stejne je to nesmysl, kdyz tady jezdi dvoutakty... V patek jsem potkal stary Barkas, nejdriv jsem si myslel, ze hori... :ph34r: Pritom jsou dvoukila i bez katu a i tak maji zlomkove emise oproti takovym sunkam.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey » 19.07.2004, 15:07

<!--QuoteBegin-doublejay+Jul 19 2004, 12:52 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (doublejay @ Jul 19 2004, 12:52 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-raddy+Jul 19 2004, 12:45 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (raddy @ Jul 19 2004, 12:45 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ale prejdes, staci podmaznut. Alebo ste v cechach uz tak daleko ze kvoli katalizatoru neprejdes STK???? :o  :P  :D [/quote]
Nejsme, neboj :P Ale to pak STK stoji trosku vic :( I nekolikanasobne... Stejne je to nesmysl, kdyz tady jezdi dvoutakty... V patek jsem potkal stary Barkas, nejdriv jsem si myslel, ze hori... :ph34r: Pritom jsou dvoukila i bez katu a i tak maji zlomkove emise oproti takovym sunkam. [/quote]
Já snad schválně zajedu na emise.. fakt by mě zajímalo, o kolik se vyndánim katu zvý?ily a jestli bych teda nepro?el STK.. přece to nemů?e bejt tak děsný, ne? Zvlá?ť kdy? se vyráběly i verze SX bez katu.. :blink:
Důle?itý je zatloukat, zatloukat a zase zatloukat... a kdy? to nepomáhá, tak platit, platit, platit.. :D :D
240 genuine british BHPs covered with British racing green..

Tom

Příspěvek od Tom » 19.07.2004, 15:22

<!--QuoteBegin-raddy+Jul 19 2004, 12:32 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (raddy @ Jul 19 2004, 12:32 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Tom+Jul 19 2004, 12:10 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Tom @ Jul 19 2004, 12:10 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Na kolik se hodí zvý?it tlak u turba T25 abych nemusel neustále repasovat atp. Standartně je tam tu?ím 0,8baru, ?e? Nějak mě matou údaje 10 psi, 15 psi, to je jen v jiných jednotkách?  :huh: [/quote]
Da sa zvysit na 1bar, ale na to aby to bolo bezpecne potrebujes urobit vyfuk, sanie a cip odo mna ;)
Vykon po tejto uprave je cca 220k, spytaj sa Ondreya.... [/quote]
Hele a dá se zvý?it tlak turba i softwarově pomocí chipu nebo jen např. podle tu?ím tvé metody např. přes podlo?ky? Mám sání, BOV, výfuk zatím mám jen koncový tlumič a během týdne budu mít náhradu za díl s katem, později bych měl mít celkem zajímavý rezonátor místo prostředního tlumiče :D . Kolik by stál ten čip? Pokud bych nezvy?oval tlak turba, jaký bych s chipem mohl očekávat nárust výkonu, resp. točivého momentu?

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 19.07.2004, 15:37

Emise se ti ROZHODNE ZVYSI NAD PARAMETRY UVEDENE V TP, +/- na hodnotu auta bez katu. Proto neprojdes. Narust vykonu s chipem - je to dost diskutovana a diskutabilni otazka. Chip sam o sobe nic nezveda, upravuje mapu davkovani paliva nad standardni meze, podle toho, co ti zmeri AFM, hlavne kdyz pridas na tlaku turba. Nekteri vyrobci udavaji mirny narust vykonu, pravdepodobne diky optimalnejsi mape nez je ta standardni. Patrny je narust tociveho momentu, zrejme je posunuty nekam jinam, kde ho pri jizde uzijes. Standardni chip ti pri prutoku vzduchu nad danou mez udela FUEL CUT, vypne privod paliva, abys nespaloval chudou smes, mohl by sis propalit pisty (takhle si jen orazitkujes celo o volant nebo predni sklo, pripadne rozbijes nos). Upraveny chip namapuje davkovani paliva nad standardni prutok vzduchu tak, aby nebyla chuda smes. Pak jedes ale treba taky za 20, zatimco standardni auto ti poradnym trhnutim da najevo,ze chces vic, nez umi... Jo, a je vhodne tankovat 99/100okt. benzin. Dalsi nutna podminka je FMIC, jinak ti jde do motoru strasne horky tlakovy vzduch z turba a mnohem driv vznikaji detonace, vzniceni smesi jindy, nez od jiskry na svicce. Rychla likvidace motoru. Bov, sani a kat out je dobry zaklad pro chip a zvednuti tlaku na 1 bar... To se da udelat nadstavbou na wastegate (boost controller), presna a draha zalezitost nebo temi podlozkami - levne a funkcni. Nezapomen upravit mezeru na kontaktech svicek - 0.8-0.9mm
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Tom

Příspěvek od Tom » 20.07.2004, 07:33

Tak fajn díky :rolleyes: Tak uvidím jak dál, chtěl jsem do srazu trochu vylep?it. Borec mně tady v Brně toti? nabízel chip tunning a říkal ?e výkon vzroste tak o 10% a točivý moment je?tě o víc a bude v ni??ích otáčkách. Kamarád to u něj dělal kdysi na 1,6 feldě a fakt to výrazně pomohlo (a auto pořád jezdí a má u? 220tkm) a teď to u něj bude dělat na Kappe 2,0turbo (základ 205PS), asi jsou to jiný chipy ne? ty Stage 1 apod. Celkem mě to zaujalo, ale nevím jestli do toho jít a nebo si koupit třeba ten stage 1 - (víc ne? výfuk, sání, tlak turba, fmic bych stejně nedělal - tada alespoň si to zatím myslím :lol: ) Tak nevím do čeho jít....... (mo?ná bych měl rad?i zrepasovat převodovku :( ).

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 20.07.2004, 07:45

<!--QuoteBegin-Tom+Jul 20 2004, 06:33 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Tom @ Jul 20 2004, 06:33 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Tak fajn díky :rolleyes: Tak uvidím jak dál, chtěl jsem do srazu trochu vylepšit. Borec mně tady v Brně totiž nabízel chip tunning a říkal že výkon vzroste tak o 10% a točivý moment ještě o víc a bude v nižších otáčkách. Kamarád to u něj dělal kdysi na 1,6 feldě a fakt to výrazně pomohlo (a auto pořád jezdí a má už 220tkm) a teď to u něj bude dělat na Kappe 2,0turbo (základ 205PS), asi jsou to jiný chipy než ty Stage 1 apod. Celkem mě to zaujalo, ale nevím jestli do toho jít a nebo si koupit třeba ten stage 1 - (víc než výfuk, sání, tlak turba, fmic bych stejně nedělal - tada alespoň si to zatím myslím :lol: ) Tak nevím do čeho jít....... (možná bych měl radši zrepasovat převodovku :( ). [/quote]
Na kazdom preplnovanom motore zvysenie vykonu znamena v prvom rade zvysenie tlaku turba. Aby ti vsetko fungovalo po zvyseni tlaku ako ma, treba novy cip, ktory upravy davkovanie paliva a predzapal. Inak znicis motor a nedosiahnes dany vykon. Cip odo mna stoji 3000Sk, par ludi ho tu uz ma, ak budes mat zaujem, ozvy sa....

Uživatelský avatar
V-Eagle
user
Příspěvky: 390
Registrován: 27.09.2004, 15:28
Bydliště: Praha / Podebrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Eagle » 20.07.2004, 11:53

<!--QuoteBegin-Ondrey+Jul 19 2004, 02:07 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Ondrey @ Jul 19 2004, 02:07 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Zvlášť když se vyráběly i verze SX bez katu.. [/quote]
Jojo, u mne ty emise vyresil tak, ze sondu vyndal pred garaz, nameril to a do technicaku mi napsali, ze to kat nema. A je to :lol: Mam tam prakticky legalne 83mm rouru.
summer car: 200SX s13 S3 in transformation
winter car: Celica ST185
ex: 300ZX z31 turbo
ex: 200SX s13

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 20.07.2004, 12:11

<!--QuoteBegin-V-Eagle+Jul 20 2004, 10:53 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (V-Eagle @ Jul 20 2004, 10:53 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Mam tam prakticky legalne 83mm rouru. [/quote]
Doooost dobry :-)
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů