Stránka 1 z 1

Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 06.08.2008, 06:18
od Mirek
Nasel sem nabidku tehle oleju za akcni cenu 280kc/l. Pravdepodobne budu brat, tak kdyby mel jeste nekdo zajem. Maji i jine oleje Castrol.

http://castrol-edge-sport.autanamiru.cz/

Rad bych taky radu ktery z techto dvou oleju pouzit pro muj motor ? 0W40 nebo 10W60?

Re: Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 06.08.2008, 17:42
od doublejay
O tom motoru nic nevim, ale obecne se oleje 0W nebo 5W doporucuji pro provoz v nizkych teplotach. Nicmene nektere moderni naftaky maji predepsane oleje 0W-30 a 0W-40, ale na tech olejich je poznamka, aby byly pouzivany skutecne jen do motoru, ktere jsou na ne uzpusobene. Je to tim, ze nove naftaliny maji mnohem mene odpadniho tepla nez benzinaky, tak aby se ten olej neohrival 50 km. Cim nizsi je to prvni cislo, tim je olej ridsi a za studena se drive dostava na obtizne mazatelna mista, ale to asi vis...

Re: Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 06.08.2008, 19:19
od kenivruh
A co auto ktore ma dobry olejovy chladic a ten olej je plna 100% syntetika? Cim mensie cislo, tym vyssi vykon potom.

Re: Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 07.08.2008, 00:41
od Petr.S14
castrol 10w60 ,mám na něm najeto už 10 000 km a nemuzu si stezovat. Martin_534 mi ho doporučil, myslim ,že sám na něj jezdí ;)

Re: Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 07.08.2008, 07:25
od Mirek
tak uz nam akcni cenu zdrazili o 19kc :-D

Re: Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 08.10.2008, 11:50
od buky300zx
Ja mam 10-60 a super,ale toto sa doporucuje len na zatazovane motory,pretoze v nizkych prevadzkovych teplotach nema taku mazaciu schopnost ako napr. 10-50,alebo10-40,ale zas vo vysokych teplotach perfektne maze a netvory karbon{nepali sa}.
Je tu niekde aj clanok o olejoch kde to Raddy velmi dobre popisal,len sa mi to nechce hladat :D

Re: Castrol EDGE Sport OW40 a 10W60

Napsal: 08.10.2008, 14:02
od raddy
kenivruh píše:A co auto ktore ma dobry olejovy chladic a ten olej je plna 100% syntetika? Cim mensie cislo, tym vyssi vykon potom.
a tym viac problemov s unikom prilis viskozneho oleja cez turbo a eventualne cez loziska na kluke a pod, pripadne znizenie pracovneho tlaku oleja.. pre kazdy motor je predpisany typ oleja a nie je to len kvoli jeho teplote, ale hlavne kvoli konstrukcnym volam. ak ma raz motor predpisany olej 10W-X, tak 0W-X sposobi uvedene problemy. To sa tyka prveho cisla v oznaceni.
Druhe cislo udava pracovny teplotny rozsah oleja a to treba volit podla skutocnych dosahovanych teplot oleja na danom aute. nakoniec, cisto synteticke oleje su aj 10W-40 ci 10W-60, takze no problem...