Stránka 1 z 1

Čištění odporových drátků v AFM

Napsal: 02.07.2007, 17:07
od 935Baby
Co se zlepsi po vyčištění v pripade ze byli odporove dratky zanesene?

- motor by mel mít plynulejší a klidnejsi chod (potvrzeno z vlastni zkusenosti)
- v extremnich pripadech muze motor treba prestat cukat behem akcelerace atd - pouze domenky

Z AFM je potřeba sundat vlastní snímač - odpojit konektor a sundat černou krabičku kterou drží dva šrouby. Po povoleni vytahovat snímač velice opatrně. Samotné odporové drátky jsou hluboko zasunuté v odlitku AFM takze je nutne vysouvani nehybat do stran nebo s dratky o něco zavadis. Po deomntazi pozor na tesnici O-kroužek at nevypadne – zustane prilepeny na bud na odlitku nebo na cidle.

K čištění použít speciální čistič na kontakty. Já použil čistič ve spreji na kontakty od výrobce Motip.
http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1

Hlavne je nutne aby ten čistič nezanechával po zaschnutí nejaké stopy – mastny fílm atd. Třeba technickým benzínem ani čističem na karburatory bych to nečistil, protože tyto čističe mohou zanechat na povrchu stopy – takovy zoxidovany film.

Samotne čistění:

hlavne opatrne, jednou vam spande snimac na zem nebo jeden neopatrny pohyb a game over :lol:

Pred cistenim sundat z cidla tesnici O-kroužek - čistící přípravek by ho mohl poskodit...
Použít třeba vičko od PET lahve a do nej nastříkat (nalít) čistící přípravek. Pokud si dobře vzpominam tak lze do toho vicka to cidlo ponorit aniz by se dotkly drátky dna. Chvilku nechat ponořené aby se špína poradne rozpustila. Po vyjmutí vzít čistící sprej a postříkat drátky, proud hezky smyje zbyvajici necistoty. Hlavne nestříkat na drátky z moc velké blízkosti aby je proud nepoškodil.

Pokud nemáte cistici kapalinu ve spreji tak lze k finalnimu ocisteni použít malinký opakují malinký a jemný modelářský štěteček a opatřně štětečkem omýt. Steteckem cistit pouze svislimy taky a ne vodorovnymi aby se nezachytil vlas stetce mezi vinuti dratku.

Je dobré po číštění použít nějakou lupu a zkontrolovat jak jsou čisté.

Dale je dobre zkontrolovat otvor v odlitku AFM kudy jde vzduch k odporovym dratkum zda ten otvor neni nejak zaneseny - ten otvor je velmi pekne opracovani - brouseny. V extremnich pripadech muze byt zaneseny i odvod vzduchu od dratku AFM - k tomu je nutne sundat filtr sani nebo pripadne airbox a odmontovat odlitek AFM z hadice sani.

No a nakonec: :evil3:

NISSAN nedoporucuje rozebirat AFM. Servisni manual strana xy :)

Napsal: 02.07.2007, 17:14
od rozum
pro mene trpelive lidi:
1) vyndat afm
2) sehnat jemny stetec a trochu lihu
3) OPATRNE ty dratky ocistit stetcem namocenym v lihu
4) slozit zpatky a zbytek lihu zkonzumovat :-D

otestovano na moji byvale S12, fungovalo to pak paradne a kdyby nejebl motor, jezdi dodnes.

Napsal: 02.07.2007, 17:29
od 935Baby
rozumik píše: 4) slozit zpatky a zbytek lihu zkonzumovat :-D
dobry :lol:

Napsal: 03.07.2007, 13:57
od Kytt
jsou tam jenom dva drátky nebo aspon tam mám dva?

Napsal: 03.07.2007, 15:52
od mike
jo dva tam sou..

Napsal: 03.07.2007, 18:20
od rozum
presneji - jsou tam dva rezistory.

Napsal: 03.07.2007, 19:58
od doublejay
Princip AFM - je to v podstate hmotnostni prutokomer. Elektricke zapojeni je mustek (4 rezistory). Vstupni odporovy dratek v AFM je elektricky vyhrivany a ma jistou teplotu. Mustek je v zakladnim stavu vyvazeny a v jeho uhlopricce je nulove napeti. Pri prutoku vzduchu se ten prvni dratek ochlazuje a druhy ohriva, takze se mustek rozvazi a v jeho uhlopricce vznika meritelne napeti, ktere je primo umerne velikosti prutoku vzduchu. To si bere a vyhodnocuje ECU a na zaklade toho pak ridi dobu otevreni vstriku. Cela metoda je pri dodrzeni laminarniho proudeni v telese AFM velmi presna (na konstrukci prutokomeru vyuzivajici tuto metodu jsem kdysi pracoval a byl jsem schopen merit prutoky plynu az o velikosti jednoho kubickeho milimetru za minutu - !!!).

Napsal: 03.07.2007, 21:39
od slik85
OT moze byt aj kontox???????

Napsal: 03.07.2007, 21:44
od mrkevvzime
no tim cisticem na krabec jsem to mel v planu :(
on tak pekne cisti :wink:

Napsal: 04.07.2007, 08:02
od Kytt
vyčištěno lihem :D

Napsal: 04.07.2007, 23:23
od NISMOO7
nieje to náhodou tak,že keď máš šišku a ešte nemáš vyriešený odparník,že možeš čistit afm každý mesiac? :-D /len pýtam ja som msel na 200sx-e

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Napsal: 06.02.2011, 00:22
od Woyta
Trochu jsem se diky popisu bal abych neposkodil odpory ale jsou nastesti trochu chraneny plastem.
Na cisteni jsem pouzil sprej na jemnou elektroniku PRF TCC. Cisti odmastuje a nechava povrch suchy.
Krasne sezral vsechnu spinu.
Kanalek v odlitku jsem proplachul redidlem. Sajrajt se rozpustil a vytekl.

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Napsal: 10.02.2011, 18:17
od Petr.S14
já použil nějaké ředidlo, do víčka jsem si trošku nalil, štětečkem očistil drátky, pak jsem jí položil to toho víčka tak aby se ty drátky vykoupaly pěkně a za půl hodiny jsem je vyndal, tu díru kde snímají jsem prolil ředidlem a vyfoukal kompressorem, smontoval a funguje suprově dodnes :)

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Napsal: 11.02.2011, 08:02
od Jimmbo
Ja mam inu skusenost... Dal sem si vyrobit prirubu pod filtr a dal sem ju do cerveneho komaxitu...
Po lete sem chcel vyfukat vzduchovy filter a ked sem ho dal dole tak sem sa dost zdesil...
Komax v prirube popraskal a jeden ulomek mi vletel do vahy a pritavil sa na jeden rezistor...

Foto:
Obrázek

Nevim jak dlho to tam bolo ale chod motora to neovplivnilo... A ani po vymene celej vahy vzduchu sa chod motora nezmenil.... Takze nevim jak moc je ta vaha citliva ale moja musi byt strasne bezcitna... :D

Re: Čištění odporových drátků v AFM

Napsal: 25.04.2012, 07:52
od holubrider
a jak je vubec nutný nebo kdy je potřeba aby se to takhle mechanicky čistilo ? MAstnota se tam stejně zas dostane,třeba i s filtru - a proto by se měla čistit sama tim že si dratky na moment rozpalí na 1000c (nevím ale přesně kdy,to jsem zapoměl) a tím tak vypalí mastnej film a bordel,je o tom v sekci servisního manualu v sekci popisu elektrických součástek,alespon u Z31. JAk to s tímdle je ? Proto jsem měl za to že spreje na AFM atd jsou čistě pocitová zaležitost,ale ted jsem tu o tom našel tema,tak by mě to celkem zajímalo.Ale vypadá to že svojí afm mám čistou po předchozim majiteli kdy se to dávalo do kupy,tak uvidíme za čas co se tam nalepí :lol: